پس از اعتراضات به تخریب بافت تاریخی و عملکرد شهرداری بندرکنگ 

شهردار کنگ برکنار شد


نویسنده: معصومه نعمتی

تخریب بافت تاریخی بندرکنگ ازسوی شهرداری در هفته‌های گذشته خبرساز شده‌بود. «آسیه آذری»، شهردار کنگ بناداشت در بافت تاریخی شهر، پارک بانوان احداث کند؛ موضوعی که واکنش های بسیاری را به‌دنبال داشت. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان نیز این اقدام را بدون هماهنگی و استعلام از این اداره‌کل دانست و گفت که برای این ساخت‌‌وسازها از میراث فرهنگی مجوزی گرفته نشده‌است، همچنین دستور توقف احداث پارک بانوان در این بندر تاریخی داده‌شد. شهروندان انتقادات دیگری نیز به عملکرد آذری داشتند. درنهایت روز گذشته، در کمتر از یک‌ماه از رسانه‌ای شدن این موضوع، آسیه آذری استیضاح شد و صندلی شهرداری را واگذار کرد.
به گزارش صبح ساحل، «مجید سرکوه‌نشین»، سخنگوی شورای شهر بندرکنگ در گفت‌وگو با صبح ساحل درمورد دلایل استیضاح شهردار گفت: «در نتیجه‌ی ناکارآمدی‌های شهردار، طرح سوال از ایشان صورت گرفت و پس از گذشت زمان قانونی ۱۰روزه برای پاسخ‌دهی شهردار به مسائل مطرح شده، جلسه استیضاح برگزار و شهردار با ۵رای موافق، استیضاح شد».
وی در پاسخ به اینکه چه مواردی در عملکرد آذری مورد سوال قرار گرفته، گفت: «سوالات محرمانه است اما به‌طورکلی مسائل حول محور مشکلات شهری و بافت تاریخی بوده‌است».
گفتنی است؛ شورای اسلامی شهر بندرکنگ در جلسه روز گذشته خود، با ۵رای به استیضاح آسیه آذری رای دادند و «داوود علیخواه» را به‌عنوان سرپرست شهرداری بندرکنگ تعیین کردند.
لازم به ذکر است که پس از انتخاب آسیه آذری به‌عنوان شهردار بندرکنگ با رای همگی اعضای شورای این شهر، طی حکمی ازسوی استاندار هرمزگان، آذری در چهارم آبان‌ماه سال گذشته رسما به‌عنوان شهردار این بندر تاریخی منصوب شده‌بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها