وقوع تندباد شدید/ اختلال در تردد شناورهای مسافربری در جزایر غربی هرمزگان



مدیریت بحران استانداری هرمزگان نسبت به وقوع تندباد شدید جنوب شرقی در مناطق فراساحلی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج بیش از ۲۵۰ سانتی متر در تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان هشدار داد.

       

به گزارش صبح ساحل، بنابر اطلاعیه مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تاثیرات غیر مستقیم طوفان حاره‌ای در شرق دریای عمان تا روز جمعه و وزش باد شدید شمال غربی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز که از صبح دوشنبه بیست و دوم خردادماه آغاز شده و تا اواخر وقت شنبه ۲۷ خرداد ادامه خوهد داشت‌ منجر به تندباد شدید جنوب شرقی در مناطق فراساحلی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج بیش از ۲۵۰ سانتی متر در تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد شد. 

اختلال در ترددهای دریایی، آسیب جدی به شناورهای متعدد در مناطق فراساحلی شرق دریای عمان، آسیب به فعالیت‌های صیادی در محدوده سواحل استان و اختلال در تردد شناورهای مسافربری در جزایر غربی از مخاطرات این پدیده است.

همچنین در هشدار شماره ۱۲ هواشناسی آمده است: تا بعد از ظهر جمعه ۲۶ خرداد رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک موقتی، افزایش محسوس دما در شرق استان وجود خواهد داشت‌.

منطقه اثر این پدیده حاجی‌آباد، بشاگرد، بستک، رودان ، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی است و اثر مخاطره نیز سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب در اثر تندباد لحظه‌ای و افزایش مصرف آب و برق به دلیل تقویت هوای گرم  خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها