ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در آثار ناملموس کشور



قصه گویی ایرانی در میراث فرهنگی ناملموس کشور، همزمان در پنج استان ثبت ملی شد.

 
به گزارش صبح ساحل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این مراسم گفت: قصه گویی ایرانی با شماره ۹ با عنوان اقدامات پاسدارانه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برای قصه گویی ایرانی، در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، کرمانشاه، خراسان رضوی و گیلان ثبت ملی شد.

پروین پشتکوهی افزود: این مراسم در خراسان حرم امام رضا (ع) با نماد قصه‌های دینی و مذهبی، کرمان در کنار مرقد سردار سلیمانی با نماد قصه‌های ایثار و مقاومت، طاق بستان کرمانشاه با نماد قصه‌های ملی و آئینی، یزد در خانه آقای آذر یزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و گیلان به عنوان نخستین جشنواره قصه گویی کانون برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: مراسم قصه گویی در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزار شد.
پشتکوهی گفت: قصه گویی ابزار فوق العاده‌ای در حوزه تربیت کودک است.
وی به وجود ۱۷ قصه گوی ملی در استان اشاره کرد و گفت: هر ساله بیش از ۲۰۰ قصه گوی هرمزگانی در جشنواره‌های قصه گویی کشور شرکت می‌کنند.

عفت تفضلی دبیر جشنواره قصه گویی هرمزگان هدف از برگزاری این مراسم را شناسایی و پرورش بیشتر استعداد کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به قصه گویی عنوان کرد.
در این مراسم از دو قصه گوی برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها