سازمان ملی زمین و مسکن :

زمین رایگان در اختیار صنایع و کارخانه‌ها قرار می‌گیرد



عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یکی از نیازها و ظرفیت‌های جدید «صنعت شهر»هاست که در قالب آن‌ها زمین رایگان در اختیار صنایع و کارخانه‌ها قرار می‌گیرد تا برای کارکنان خود خانه بسازند.

     

به گزارش صبح ساحل، «صنعت شهرها»، سیاستگذاری جدید تامین مسکن شاغلین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است،‌ موضوع صنعت‌شهرها توسط کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی و اجراست. در همین رابطه برخی استان‌ها، ‌موضوع مسکن شاغلین در نواحی و شهرک‌های صنعتی در همین قالب در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی بلوردی عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش مسکن در بندرعباس افزود: حدود ۱۲۰ هکتار زمین در این شهر پیش بینی شده و فرآیند افزوده شدن آن‌ها به محدوده شهری آغاز شده است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله موضوع را در شورای عالی معماری و شهرسازی پیگیری می‌کنیم تا به زمین‌های شهری الحاق شود.

 

اختیارهای جدید به استان‌ها واگذار شده است

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: همیشه این تقاضا از سمت استانداران وجود داشته که فلان سرمایه‌گذار مراجعه می‌کند و زمین را به آن سرمایه‌گذار واگذار کنید.

بلوردی ابراز کرد: اختیارهایی در همین راستا در سال گذشته و اختیارهایی هم به تازگی به استان‌ها ابلاغ شده که به سرمایه‌گذاری کمک می‌کند، همکاران از این استفاده کنند تا فرآیند واگذاری زمین تسریع شود.

وی یادآور شد: فرآیندی در کارگروه امور زیربنایی وجود دارد که براساس آن ۲ تا ۲ سال و نیم برای دریافت مجوزها زمان از دست می‌رفت، اکنون این اختیاری به استان‌ها داده شده که حریم، پهنه‌ها و کاربری‌ها همچون رودخانه مسیل‌ها و خطوط آب برق و گاز و غیره را مطالعه و مشخص کنند.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بدین ترتیب دیگر نیاز نیست هر سرمایه‌گذار از ابتدا مجوزها را دریافت کند.

 

۳۰ هزار هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن به شهرها الحاق شده است

بلوردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به شهرها الحاق شده که ۲۲ هزار هکتار آن درحال آماده‌سازی است و استان هرمزگان جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۲۰ هزار نفر از افراد بدون خانه در هرمزگان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که زمین با توجه به محدوده‌های الحاق شده و درحال الحاق برای این تعداد فراهم شده و مساله‌ای از این بابت وجود ندارد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن افزود:‌ یعنی ثبت نام کنندگان در نهضت ملی مسکن در هرمزگان نباید در زمینه تأمین زمین مشکلی داشته باشند، به عبارتی اراضی واگذار شده برای ۱۲۰ هزار واحد مسکن است.

بلوردی با بیان اینکه می‌طلبد دوستان با تفیض اختیار انجام شده زمین‌ها را آماده‌سازی کنند، اظهار کرد: قانون آماده‌سازی زمین را برعهده متقاضیان گذاشته اما سازمان ملی زمین و مسکن از قدر و سهمی که خود در اراضی داشته به استان‌ها اجازه داده قبل از اینکه پول و وجه از آورده متقاضیان و سهم وام‌شان برداشته شود از این ظرفیت استفاده کنند و قراردادهای آماده‌سازی را منعقد کنند.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در هرمزگان از نظر تعداد قراردادها، تمام قراردادهای انبوسازی بسته شده است.

وی با اشاره به جزیره هرمز،‌ بیان کرد:‌ دستور داده شده برای ۲۲ هکتار زمین در هرمز مشاور انتخاب شده و سرمایه‌گذار انتخاب شود که مبلغ آن هم قابل توجه خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها