هشدار پلیس هرمزگان درباره مواد مخدر صنعتی/ عوارض «ام پی اس‌ها» ۸۰۰ برابر بیشتر از ماده مخدر «گل» است



مسئول آموزش همگانی و تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: خبر‌هایی از گسترش مواد مخدر جدید صنعتی با نام ام پی اس‌ها در کشور به گوش می‌رسد.

 

به گزارش صبح ساحل، ستوان یکم محمد صمیمی در آیین گرامیداشت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر گفت: خانواده ام پی اس‌ها مواد مخدری است که عوارض آن ۸۰۰ برابر بیشتر از ماده مخدر گل و عوارض ماده مخدر گل ۱۰۰ برابر بیشتر از ماده مخدر حشیش است.

وی گفت: همه این مواد مخدر سلول‌های عصبی مغز را تخریب می‌کند و اثر توهمی بسیار خطرناکی دارد.

وی با اشاره به اولویت آموزش و پیشگیری در پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان افزود: درسال گذشته بیش از ۲۸۶ هزار نفر در کارگاه‌های آموزشی پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با انواع مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از مصرف این مواد آشنا شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: خطر گسترش مصرف مواد مخدر صنعتی در بین جوانان بسیار جدی است.
سرهنگ مهرداد مشوق افزود: این مواد صنعتی به دلیل نداشتن بو و رنگ نشانه‌های زیادی ندارند و همین موضوع اهمیت آموزش خانواده‌ها و جوانان را برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر نشان می‌دهد.

وی گفت: در سال گذشته در ۵۴۰ عملیات بیش از هزارو ۱۰۰ قاچاقچی مواد مخدر در هرمزگان دستگیر شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان نیز در این مراسم گفت: پارسال ۸۳ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف شد.

مصطفی برزگر افزود: با ایجاد کانون یاری گران زندگی و با حضور کارشناسان حوزه پیشگری و مقابله با مواد مخدر، آموزش‌های مورد نیاز به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در این کانون عضو هستند.


احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم بر لزوم بازنگری در قوانین برای بازدارندگی از مصرف مواد مخدر تاکید کرد.
شیخ جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز افزایش ایمان و ارزش‌های اخلاقی را یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر دانست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها