امام جمعه بندرعباس:

همه مردم برای برگزاری مراسم عید غدیر به میدان بیایند



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به آستانه ۱۸ ذی‌الحجه روز عید غدیرخم و برپایی مهمانی بزرگ روز غدیر در ساحل بندرعباس، از همه مسوولان و گروه‌های مردمی خواست تا مشارکت گسترده‌ای برای تبلیغ و برپایی این روز مهم و تاریخی داشته باشند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: این طرح بزرگ روز جمعه هفته آینده از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۲ شب برپا می‌شود که می‌طلبد در کنار مردم، هیات‌ها، مساجد، گروه‌های جهادی، موسسه‌های قرآنی و فرهنگی، مسوولان نیز هرچه در توان دارند برای پاداشت این روز به طبق اخلاص بگذارند.

وی بیان کرد: سال گذشته چنین برنامه‌ای تحت عنوان «برپایی میهمانی ۱۰ کیلومتری جشن عید غدیر» برای نخستین بار به مناسبت فرخنده این روز بزرگ در تهران برگزار شد که مورد عنایت رهبرمعظم انقلاب قرار گرفت.

وی همچنین بر اطعام غدیر در هرمزگان تاکید و بیان کرد: اطعام غدیر بالاتر از عاشورا است و باید کاری کنیم که ارتباط جامعه به معارف علوی و امیرالمومنین(ع) بیشتر شود.

 

تاکید امام جمعه بر رونق تولید در هرمزگان

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به دهم تیرماه روز صنعت و معدن و تاکید رهبرمعظم انقلاب بر رفع موانع تولید در بخش‌های مختلف صنعتی گفت: صنعتگران مجاهدان عرصه تولید هستند و همگان باید کمک کنند تا فضای کسب و کار و تولید در بخش‌های صنعتی، شیلات، کشاورزی و گردشگری رونق گیرد و صنعت به‌ویژه در بخش خانگی و صنایع دستی گسترش یابد.

حجت الاسلام عبادی‌زاده یادآورشد: استان هرمزگان و شهر بندرعباس، به عنوان شهر خلاق از طرف یونسکو انتخاب شده است که نباید بگذاریم این امتیاز از دست برود.

وی ادامه داد: نباید در هرمزگان، فرصت‌های اشتغال، مالیات و انتقال حساب‌های بانکی بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان به نفع دیگر استان‌ها باشد و مردم این استان تنها بخش‌های ناهنجار و آلودگی صنایع سهم آن‌ها باشد؛ البته در حوزه مالیات و حساب‌های بانکی به استان، کارهای خوبی به همت مسوولان انجام شده است که بخشی از سهم تزریق شده به کارهای عام‌المنفعه اختصاص یافته است.

 

زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه ۲ گنجینه ارزشمند امام هادی(ع)

وی همچنین با اشاره به ولات امام هادی(ع) و دوره آن امام همام با سیاست‌های متوکل گفت: دوران امام هادی، دوران سختی بود، چرا که متوکل جسارت به ائمه اطهار(س) و حتی حضرت فاطمه زهرا(س) داشت اما ایشان به خوبی سکان رهبری و هدایت جامعه اسلامی را به دست گرفته بود.

امام جمعه بندرعباس ابزار کرد: ۲ گنجینه ارزشمند زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه که مورد اهتمام علما و بزرگان دین بود، از امام هادی(ع) برای ما به یادگار مانده است.

وی در خطبه نخست نیز با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلامی، اقتصاد و بازار از معنویت و اخلاق جدایی‌ناپذیر است، گفت: فضای حاکم بر بازار باید فضای اسلامی و برمبنای نظم و صدق باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها