مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان و بوشهر در گفت‌وگو با صبح ساحل مطرح کرد؛

ارغوان، طرحی برای 2.5 برابر کردن سرمایه



بانک سینا با شعار «اعتماد شما، سرمایه ماست»، برنامه‌های امسال خود را در راستای بهره‌مندی اقشار جامعه از تسهیلات اعطایی در جهت رفع نیازهای حداقلی با طرح‌های متفاوت برای ایجاد فرهنگ اشتغالزایی و کسب درآمد صحیح اجرا می‌کند. طرح «ارغوان» بانک سینا یکی از طرح‌هایی است که مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته. شناور بودن نرخ تسهیلات از نکات مثبت این طرح است. مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان نیز از اجرایی شدن این طرح در استان خبر داد و گفته است که این تسهیلات برای تمامی اقشار جامعه که خواهان دریافت تسهیلات با نرخ سود دلخواه هستند نیز بسیار مناسب است. «ابوالقاسم قاسمی»، مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان و بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با «صبح‌ساحل» به تشریح جزییات طرح ارغوان بانک سینا می‌پردازد.
 
تمام نکات مورد نیاز درباره‌ی طرح ارغوان
«ابوالقاسم قاسمی»، مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان و بوشهر از ارائه خدمات به هموطنان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بانک سینا ابراز خرسندی کرد. وی معتقد است که بانک سینا همواره در تلاش جهت ارائه خدمات به ذینفعان است. یکی ازخدمات متفاوت بانک سینا مخصوص اقشار، صاحبان مشاغل و مشتریان حقیقی است و در قالب تسهیلات خرد پرداخت می‌شود. تسهیلات ارغوان، تسهیلاتی است که تا سقف 200 میلیون تومان به مشتریان حقیقی و تا سقف 500 میلیون تومان برای صاحبان مشاغل پرداخت می شود تا بتوانند در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و رفع نیازهای ضروری استفاده شود.  بانک سینا همواره می‌کوشد در زمینه‌ی حل مشکلات معیشتی اقشار کم درآمد جامعه راهگشا باشد.
 
ضرایب تسهیلات طرح ارغوان به چه شکل است؟
ضرایب تعیین شده دریافت تسهیلات از 40% الی 175% سپرده گذاری تعیین گردیده که با توجه به دوره سپرده گذاری و بازپرداخت اقساط و نرخ تسهیلات (18% ، 20% ، 22% و 23%) توسط مشتری قابل انتخاب است . برای مثال، اگر فردی 100 میلیون تومان در بانک بگذارد، 40 درصد آن پس از اتمام دوره سپرده گذاری، تسهیلات 18% پرداخت می‌شود وبا توجه به دوره‌ی سپرده گذاری،مدت بازپرداخت تعیین می گردد. به ازای هر یک ماه سپرده‌گذاری، 6ماه دوره بازپرداخت دارد. به بیان دیگر؛ اگر فردی دو ماه سپرده خود را در بانک بگذارد، 12 ماه مهلت بازپرداخت دارد. ضرایب این تسهیلات در نرخ 23% ، 150درصد تعیین گردیده چنانچه مشتری 2 ماه سپرده گذاری نماید 150% مبلغ سپرده، تسهیلات با بازپرداخت 12 ماهه دریافت می نماید  که این موضوع در تبلیغات طرح ارغوان ذکر شده، «سرمایه خود را 2.5 برابر کنید». از طرفی در سایت بانک سینا ماشین حساب تسهیلات بارگذاری شده که مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت SINABANK.IR ، مبلغ وام، نرخ سود تهسیلاتی و مدت سپرده گذاری مورد نظر خود را انتخاب کنند تا از مبلغ قسط ماهیانه و جزییات دیگر مطلع شوند.
 
بانک سینا در هرمزگان چند شعبه دارد؟
بانک سینا در بندرعباس، چهار شعبه از جمله، «امام خمینی (ره)»، «شهدای پرواز  655»، «چهارراه فاطمیه» و «بندرشهید رجایی» دارد. همچنین در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان،میناب و قشم شعبه وجود دارد. بنابراین در مجموع استان هرمزگان و بوشهر، 12 شعبه فعال هستند که تمامی شعبه‌ها، آماده ارائه خدمات بانکی و تسهیلات طرح ارغوان به مشتریان است. 
 
درآمد مشتریان برای دریافت تسهیلات ارغوان باید به چه شکل باشد؟
میزان درآمد اشخاص در تعیین مبلغ اقساط و مدت بازپرداخت بررسی می گردد تا مشتری در پرداخت اقساط با مشکل مواجه نگردد. یکی از  دغدغه اصلی بانک سینا این است که  فرد وام‌گیرنده بتواند قسط‌ها را تسویه کند، بدون آن‌که ضرری متوجه خود یا خانواده‌اش شود. بنابراین درآمد ماهیانه فرد می بایست اقساط را پوشش دهد. به عبارتی، اگر درآمد مالی‌ کمی دارد، می‌تواند مدت سپرده‌گذاری را افزایش دهد تا قسط‌هایی با مبالغ کمتر پرداخت نماید. پوشش درآمدی مورد نیاز شخص دو برابر مبلغ اقساط درنظر گرفته می شود .
 
سپرده شخص به صورت ضامن درنظر گرفته می‌شود یا به ضامن نیاز است؟ 
نکته مهم و مثبتی که طرح ارغوان بانک سینا دارد، این است که بعداز دریافت وام، متقاضی می‌تواند سپرده خود را از حساب برداشت کند. سپرده، تنها برای کسب میانگین حساب در مدت سپرده گذاری است، امکان دارد شخصی بدون اینکه نیازی به اخذ تسهیلات باشد، سپرده خود را به مدت دو یا سه ماه در حساب خود نگه دارد. در این زمان، فرد تا یکسال وقت دارد که از خدمات تسهیلات طرح ارغوان بهره‌مند شود. بنابراین سپرده را نمی‌توان به عنوان ضمانت درنظر گرفت، درنتیجه به ضامن نیاز است. درنهایت تا سقف 100 میلیون تومان به یک ضامن نیاز است اما برای بالای 100 میلیون تومان دو نفر ضامن. 
 
آیا در این طرح امکان انتقال تسهیلات به شخص دیگری است؟
بله، دراین تسهیلات امکان انتقال امتیاز به شخص دیگری در نظر گرفته شده است. اما فقط به پدر، مادر، همسر، خواهران، برادران و فرزندان خود می‌توانند منتقل کنند. از طرفی، جهت رعایت بهداشت اعتباری و مصرف صحیح تسهیلات امتیاز  قابل واگذاری به غیرو یا قابل فروش نخواهد بود ، تنها به بستگان درجه یک منتقل می گردد.
 
متقاضی برای بهره‌مندی از این طرح چه نوع حسابی باید داشته باشد؟
درافتتاح حساب طرح ارغوان، سپرده قرض‌الحسنه با امکان استفاده از کارت بانکی و خدمات بانکی افتتاح می گردد. امکان افتتاح حساب برای افراد زیر 18 سال مشروط به اینکه دریافت کننده تسهیلات صرفا والدین صاحب حساب باشد، منعی ندارد.
 
برای درخواست تسهیلات ارغوان نیاز حضوری به بانک است؟
بله، متقاضی باید با حضور در بانک و امضا کردن فرم خوداظهاری نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند. چون بانک سینا اعتقادش براین است که  باید ابتدا تمام شرایط را به صورت شفاف به مشتری توضیح داده شود و بررسی گردد، چنانچه فرد بتواند از تسهیلات استفاده کند، سپرده‌گذاری خود را انجام دهد. بنابراین در کنار سپرده‌گذاری، می‌توانند تسهیلات خود را بدون دغدغه دریافت کنند. بر این اساس باید به شعبه مراجعه کنند، حساب را افتتاح کنند، سپس فرم خوداظهاری را تکمیل کنند. درنهایت، به مشتری توضیح داده می‌شود که براساس مبلغ سپرده و توان بازپرداخت چه نوع تسهیلاتی را می‌تواند دریافت کند.
 
مدیر منطقه بانک سینا هرمزگان و بوشهر در پایان گفت‌وگو به یک خبر خوب برای هموطنان اهل تسنن بانک اشاره کرد و گفت:«طرح آفتاب برای هموطنان اهل تسنن، تسهیلاتی با کارمزد صفر درنظر گرفته شده که این تسهیلات در شعبه‌های بندرلنگه، پارسیان و قشم ارائه می‌شود اما توضیحات تکمیلی در آینده ارائه می‌شود».همراهان صبح‌ساحل می‌توانند سوالات متداول خود را درباره طرح ارغوان از طریق راه‌های ارتباطی در فضای مجازی مطرح کنند تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها