رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از چند جایگاه عرضه سوخت در بندرعباس مطرح کرد؛

صدور ۵ دستور قضایی برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین‌ها



رئیس کل دادگستری هرمزگان از صرفه جویی روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان با اجرای طرح استفاده از کارت سوخت شخصی در این استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت سرزده از چند جایگاه عرضه سوخت در سطح شهر بندرعباس بازدید کرد. قهرمانی در جریان این بازدید ضمن نظارت بر نحوه عرضه سوخت در این جایگاه، دستورات ویژه ای را به منظور تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف های طولانی انتظار در این جایگاه ها صادر کرد.

وی گفت: در پی انتشار اخبار و تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود ترافیک شدید و ایجاد صف طولانی خودروها در جایگاه های عرضه سوخت بندرعباس و دیگر مناطق استان، پس از حضور میدانی در محل به سرعت ۵ دستور ویژه قضایی به منظور حل این مشکل صادر شده است تا با استفاده از تیم های ویژه ای جهت نظارت، ضمن برطرف شدن صفوف انتظار و رفع گره ترافیکی، تردد خودروها، روان و عادی شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هدف از صدور این دستورات قضایی را احقاق حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قانون برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده است؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و همه دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف، طرح ویژه‌ای را برای نظارت بر فعال بودن ۱۰۰ درصدی تمامی نازل های سوخت و حضور تمامی کارگران پمپ بنزین‌ها در محل کارشان طبق دستورالعمل و ضوابط قانونی اجرا کنند.

قهرمانی در ادامه افزود: با صدور دستور قضایی، اداره کل پست استان هرمزگان مکلف است ظرف یک هفته تمام ۷۰۰۰ کارت سوخت معطل مانده در این اداره را به مصرف کنندگان تحویل دهد.

وی اضافه کرد: مدیر و بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هم مکلف هستند خارج از وقت اداری و به صورت فوق العاده با نظارت میدانی و حضور در جایگاه‌های مختلف، ضمن شناسایی جایگاه‌های مسئله‌دار، پُر ترافیک و پُرازدحام، هر شب لیست نازل‌های غیر فعال جایگاه‌ها و نازل‌های کم کارکرد را برای رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ارسال کنند تا پس از اتخاذ تصمیم فوری نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای جایگاه‌های متخلف اقدام شود.

قهرمانی بیان کرد: شرکت فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان مکلف است به منظور صحت سنجی و ارزیابی و نظارت مضاعف جهت شفاف سازی در مصرف سوخت، نسبت به نصب میتر در پالایشگاه‌ها و فلومتر در جایگاه ها به سرعت اقدام و نتیجه را ظرف مهلت مقرر به دستگاه قضایی استان اعلام نماید.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت از دو جهت به مشارکت مردمی نیازمندیم، بیان داشت: اجرای موفق این طرح علاوه بر جلوگیری از تاراج اموال عمومی در جهت ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت و تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی استان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مجتبی قهرمانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام استاندار هرمزگان و ادارات و دستگاه های مرتبط اجرایی به علت حساسیت شان در جلوگیری از تاراج اموال عمومی و جلوگیری از قاچاق سوخت، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم استاندار هرمزگان موضع گیری صریح ایشان بر علیه قاچاق سوخت است که سبب شد دستگاه‌های متولی و ضابطین نیز با قوت قلب هرچه بیشتر در این مسیر وارد شوند و برای جلوگیری از آن چاره اندیشی و اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه اجرای طرح استفاده از کارت‌های سوخت شخصی منجر به صرفه جویی روزانه یک میلیون و سیصد هزار لیتر بنزین به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان شده است، تأکید کرد: علی رغم این موضوع اجرای این طرح به هیچ عنوان نباید موجب معطلی مردم و تشکیل صف‌های طولانی انتظار در جایگاه‌های سوخت شود.


  صدور ۵ دستور قضایی برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین‌ها
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها