نماینده ولی فقیه در استان:

وضعیت پمپ بنزین‌ها در هرمزگان ساماندهی شود



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تذکری درخصوص پمپ بنزین های شهر بندرعباس و هرمزگان به مسوولان دارم، این وضعیت را سر و سامان بدهید تا مردم در صف های عریض و طویل گرفتار نشوند.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: دست تک تک کسانی را که در این ایام تلاش می‌کنند و این حقیقت را زنده کرده تا غدیر را به آنچه مد نظر اهل بیت علیهم السلام است برسانند؛ می‌بوسم.

وی ادامه داد: هرمزگان روز به روز بهتر از قبل و فعال‌تر می‌شود، از مردم که پرچمدار محرم و عاشورا هستند تقاضا دارم پرچمدار غدیر هم باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان اضافه کرد: اگر چشم‌مان به اداره‌های دولتی باشد؛ آن‌ها این پرچم را بالا نخواهند آورد، با یک دست پرچم عاشورا و با دست دیگر پرچم غدیر را بلند کنید که این‌ها ۲ بال حرکت اسلام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: مردم هرمزگان امروز خود پرچمداری و اطعام می‌کنند که برکاتی از آن در آینده ساطع می‌شود.

وی افزود: اینجا یک مانور و حرکت اقتدار در جریان است، ۸۰ موکب با پول‌ها و نذورات مردم در حال فعالیت هستند که این گونه‌ حرکت‌ها باید روز به روز تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: سفارش اهل بیت (ع) به اطعام غدیر را دست کم نگیرید، می‌خواهند از طریق آن دل‌ها را به امیرالمومنین متصل کنند، ثواب غدیر از عاشورا بیشتر است.

وی تأکید کرد: ‏دست تک تک کسانی که برای این کار زحمت می‌کشند را می‌بوسم.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی به غدیر به عنوان یک حادثه نگاه می‌کنند که علت است در حالی که غدیر یک فرهنگ انسان ساز و تمدن ساز بوده و جامعه بشری باید از طریق غدیر به سعادت برسد.

وی ادامه داد: باید به عمق و حقیقت و فرهنگ اصیل غدیر نگریست، این تاریخ نیست بلکه تاریخ ساز است، شیعه مفتخر است که به وصل فروزان غدیر وصل شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: این فرهنگ غدیر ۲۵۰ سال پس از حرکت غدیر توسط اهل بیت پیامبر (ص) تبیین و ماندگار و هویت بخشی شد، لذا عید غدیر یک عید معمولی نیست.

امام جمعه بندرعباس افزود: افتخار شیعیان این است که خدای متعال پنجره‌ای از غدیر بر روی ما باز کرده است، ولایت فقیه پنجره کوچکی از غدیر در دوران غیبت کبراست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان خاطرنشان کرد: ولایت فقیه دنیا و معادلاتش را تغییر می‌دهد و صحنه گردانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همه دشمنان تلاش دارند ولایت فقیه را بزنند چون می‌دانند حرف برای گفتن در دنیا دارد.

امام جمعه بندرعباس گفت: ولایت فقیه در عصر غیبت این یک عطیه، تحفه، لطف و رزق الهی است که اگر شُکر کنیم برکات آن افزایش می‌یابد و اگر کفران نعمت کنیم دچار خسران خواهیم شد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده ادامه داد: بعد از هدایت، یکی از نیازهای بشر امنیت بوده و یکی از ثمرهای غدیر امنیت است، اگر امروز در برخی نقاط دنیا مسلمانان یکدیگر را می‌کشند به خاطر فاصله گرفتن از غدیر است.

وی اضافه کرد: مهمترین شعار امروز غدیر وحدت است، همه مسلمانان می‌توانند ذیل این حقیقت وحدت بخش مسیر همدلی را دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد در دفاع از نوامیس خود در جریان کشف حجاب رضاخانی، گفت: در هفته پیش رو سالروز قیام مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی است، روزی که رضاخان با آتاتورک با دستور استعمار انگلیس تصمیم گرفتند به زور حجاب ها را از سر زنان بردارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اشاره کرد: آن زمان در همین استان بسیاری از تجار و افراد سرشناس مجبور بودند به دستور رضاخان با همسرانشان و بدون حجاب در فرمانداری‌ها جمع شوند.

امام جمعه بندرعباس افزود: بسیاری از این تجار مهاجرت کردند و رفتند، قیام مسجد گوهرشاد درسی برای جامعه ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: ممکن است کسی حجاب را قبول داشته باشد اما رعایت نکند، مگر می‌شود مسلمان حجاب را که اصل قرآنی است قبول نداشته باشد.

وی اضافه کرد: دشمن امروز این اصل دین را آماج حملات جنگ ترکیبی قرار داده و برای این منظور هم پول می‌دهند، جوانان دست‌های پشت پرده را ببینید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: صهیونیست‌ها می‌گویند کاری می‌کنیم که قداست مادر و زن در ایران از بین برود، وقتی مادر قداستش از بین برود به حکومت اسلامی ضربه خورده است.

وی افزود: دشمن علنی اعلام می‌کند درصد گرفتن قداست مادر و زن است، می‌گوید برای زدن نظام اسلامی حجاب و عفاف را بزنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: جوانان بر روی زیست عفیفانه و پاک کار کنیم، در کارهای فرهنگی به باورهای مردم عمق ببخشیم، در حوزه‌های مدرسه و دانشگاه و علمی و فرهنگی به باورهای مردم عمق بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: دشمن با برنامه‌ریزی جلو آماده و باید با برنامه حرکت کنیم، باید برای پاسداشت باورهای مردم تلاش کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان ادامه داد: تذکری درخصوص پمپ بنزین های شهر بندرعباس و هرمزگان به مسوولان دارم، این وضعیت را سر و سامان بدهید تا مردم در صف های عریض و طویل گرفتار نشوند.

وی بیان کرد: عده‌ای درحال قاچاق هستند، اما آن عده که قاچاق نمی‌کنند نباید گرفتار شوند و دولت برای ساماندهی این وضعیت باید وارد شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دولت برای هر لیتر بنزین بیش از ۱۲ هزار تومان هزینه می‌کند و با قیمت بسیار پایین تر در اختیار من و شما قرار می‌دهد، آیا درست است که این سوخت به کشورهای دیگر قاچاق شود.

وی بیان کرد: هر کدام از دلال‌ها به سود خود می‌رسند و برای این کشورها صرفه دارد که این را از دلال‌ها با وجود قمیت ۴۰ هزار تومانی بخرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: بازدیدی از وضعیت پمپ بنزین‌ها داشته ام و باید تدبیری اندیشیده شود که مردم اینگونه گرفتار نشوند، این وضعیت به خاطر قاچاق تنها در استان‌های مرزی حاکم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها