سازمان غذا و دارو:

مشکل تولید کنندگان داروهای پیوند و بیماران هموفیلی برطرف شد



رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد: مشکلی که برای تولید کننده داروهای پبوند، ایجاد شده بود، برطرف شده است.

         

به گزارش صبح ساحل، سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید کننده دوم داروی فاکتور ۸، در حال گذراندن تست های بالینی است و در صورت موفقیت و اخذ تاییدیه های لازم تا اواخر مرداد سال جاری تولیداتش وارد بازار خواهند شد و تولیدات آن، نیاز کشور را تا آخر امسال برطرف می کنند. مسئله مهم کسب استاندارد های لازم سازمان غذا و دارو است.

به گفته وی در حال حاضر مشکل داروهای بیماران هموفیلی رفع شده است. تنها تولید کننده فاکتور ۸ به مشکل خورده بود و با تاخیر، مسئله اش بر طرف شده است.

او بیان کرد: برای رفع مشکل بیماران هموفیلی به صورت همزمان واردات داروی فاکتور ۸ نوترکیب را انجام داده ایم. در حال حاضر فاکتور هشت پلاسمایی موجود است و بیماران متقاضی این نوع دارو با تجویز پزشک می توانند هرکدام از این نوع فاکتور ۸ را مصرف کنند.

او ادامه داد: تولید کننده داروهای پیوند هشت ماه به دلیل مشکل انتفال ارز دچار چالش شده بود که الان ابن موضوع بر طرف شده است. افرادی که دائیه حقوق بشر داشته اما دارو را تحریم کرده اند. الان شرکت تولیدی به اندازه سه ماه ماده اولیه داروهای پییوندی  را وارد و تولید خود را شروع کرده است و به زودی وارد بازار می شود و همزمان نیز واردات این دارو انجام می دهیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها