دریای عمان و تنگه‌ی هرمز نسبتا مواج است/ خودداری تردد‌های دریایی در ساعات صبحگاهی و در طول شب



امروز در سواحل دریای عمان و شرق تنگه‌ی هرمز وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

   
  
به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز دریای عمان و تنگه‌ی هرمز نسبتا مواج است و ضمن تداوم باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز در طول شب، از ساعات ظهر از میزان سرعت باد جنوب شرقی در جزایر غربی کاسته می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: شدت باد در دریای عمان و تنگه‌ی هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت است و سبب اختلال در تردد شناور‌های سبک می‌شود.
وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به ناایمن بودن شرایط تردد‌های دریایی در ساعات صبحگاهی و در طول شب، شناور‌های سبک از تردد دریایی در مناطقی، چون شرق قشم، هنگام، لارک، جنوب هرمز، جاسک خودداری نمایند.
سی سی پور افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: توصیه می‌شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی افزود: از لحاظ دمایی از روز پنج شنبه ۲۲ تیرماه افزایش نسبی دما در سطح استان محسوس می‌شود.
سی سی پور گفت: از اواخر هفته جاری با توجه به تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی استان دور از انتظار نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها