معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

ساماندهی تعاونی‌های مرزنشینان هرمزگان آغاز شد



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از آغاز ساماندهی تعاونی‌های مرزنشینان در این استان خبرداد.

        

به گزارش صبح ساحل، عادل شهرزاد افزود: سعی داریم در هر شهرستان ساحلی هرمزگان، یک تا ۲ تعاونی مرزنشینان را فعال کنیم و بخشی از معیشت مردم را از این طریق تقویت کنیم.

وی بیان کرد: این تعاونی‌های مرزنشین در واقع از سال‌های گذشته با مسائل و مشکلات خاصی در زمینه بانکی، مالیاتی و همچنین بهم ریختگی آماری در تعداد اعضا مواجه بوده‌اند که در واقع بدنبال این هستیم در قالب طرح ساماندهی و براساس چارچوب‌ها و ضوابط قانونی، این مشکلات را حل و فصل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار کرد: در این راستا برای راه‌اندازی تعاونی‌های مرزنشین در استان، نشست‌های مقدماتی را آغاز کرده‌ایم و با اعضای هیات مدیره البته تعاونی‌هایی که هنوز اعضای آن باقی مانده است، نیز مذاکراتی انجام است تا بتوانیم ساماندهی اعضای تعاونی را به یک عدد قطعی و واقعی برسانیم.

وی گفت: از همه مهم‌تر در بحث تعاونی‌های مرزنشین، مجوزهایی مورد نیاز تعاونی‌ها است که بتوانند فعالیت کنند و یک بهره اقتصادی را به جامعه محلی بدهند که این مجوزها را نیز به آن‌ها خواهیم داد.

شهرزاد تصریح کرد: در واقع یکی از فرصت‌های ارزشمندی که به نظر می‌رسد استان هرمزگان می‌تواند در بحث تقویت معیشت مرزنشینان که سال‌ها بر زمین مانده، استفاده کند را از این طریق حل کنیم.

     

صدور کارت پیله‌وری الکترونیکی برای مرزنشینان هرمزگانی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین به صدور کارت پیله‌وری الکترونیکی برای نخستین بار در استان برای مرزنشینان خبر داد و گفت: تاکنون این کارت برای ۲ مرکز در شهرهای ساحلی میناب و بندرلنگه صادر شده است.

شهرزاد یادآورشد: مرزنشینان می‌توانند با استفاده از این کارت، صادرات و واردات کالا را به راحتی و بدون روندهای طولانی اداری مرسوم انجام دهند و در هر نقطه از کشور این کالاها را توزیع کنند.

وی همچنین به بحث ته‌لنجی و ملوانی اشاره کرد و گفت: حدود ۵۲۰ شناور زیر ۵۰۰ تن در استان داریم که مشمول این آیین‌نامه هستند؛ یعنی این شناورها طبق مجوز داده شده می‌توانند در طول سال معمولا ۲ سفر، بار ملوانی وارد استان کرده و از این طریق ارتزاق کنند که این کار انجام است.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: پنج بازارچه ملوانی در سطح استان راه‌اندازی کردیم که در بار ملوانی و ته‌لنجی بسیار موثر بوده و راحت‌تر و سریع‌تر توانستند بارشان را تخلیه کنند و هم اینکه در آن سکونتگاه‌های پیرامونی مفید فایده بودند.

شهرزاد ابرازکرد: این بازارچه‌های ملوانی در شهرهای ساحلی قشم، سیریک، بندر شیو پارسیان، بندر تیاب میناب و بندر بستانو است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های ملوانی یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری است که می‌تواند موجب تقویت اشتغال و معیشت جزیره‌نشینان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین گفت: تمامی رویه های گمرکی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و ملوانی که می‌توان به بنادر کوچک حوزه شرق و غرب استان داد، اعمال شده است.

شهرزاد اضافه کرد: این یک قدم بسیار خوب و مثبی بوده که بخش قابل توجهی از منابع در حوزه بنادر شرق هرمزگان فعال شده است و حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: در حال حاضر این رویه‌های گمرکی در بندر سیریک، بندرتیاب و بندر خمیر در حال انجام است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها