هواوی به زودی عرضه گوشی‌های 5G خود را آغاز می‌کند



به گفته چندین شرکت تحقیقاتی چینی، هواوی با کمک اس‌ام‌آی‌سی (SMIC) قصد دارد تا پایان امسال گوشی‌های 5G عرضه کند.

     
به گزارش صبح ساحل، هواوی که در طول چند سال گذشته با محدودیت‌های صادراتی زیادی از سوی ایالات متحده روبرو شده و به همین دلیل در حال حاضر نمی‌تواند گوشی‌های 5G تولید کند، قصد دارد تا پایان سال یک بار دیگر وارد بازار گوشی‌های 5G شود.

سه شرکت تحقیقاتی چینی به رویترز اعلام کردند که هواوی برای تحقق برنامه‌های خود باید بتواند تراشه‌های 5G را با استفاده از پیشرفت‌های خود در زمینه طراحی نیمه‌رسانا و ساخت تراشه طراحی کند و در این زمینه از اس‌ام‌آی‌سی (SMIC) کمک خواهد گرفت.

  

در حالی که یکی از شرکت‌های تحقیقاتی این گزارش ادعا کرده که هواوی حدود 2 تا 4 میلیون دستگاه 5G تولید خواهد کرد، شرکت دیگر بدون ارائه هیچ جزئیاتی تخمین زد که تعداد آن‌ها می‌تواند به 10 میلیون دستگاه نیز برسد.

هواوی؛ محبوب لیست سیاه

پس از قرار گرفتن در لیست سیاه ایالات متحده در سال 2019، هواوی اکنون بیش از چهار سال است که با تحریم‌های شدید دولت آمریکا به‌دلیل نگرانی‌های ملی دست‌وپنجه نرم می‌کند. با وجود این تحریم‌ها، شرکت‌های آمریکایی دیگر سخت‌و‌افزار و نرم‌افزارهای خود را به هواوی نمی‌فروشند و دسترسی برند چینی به چیپست‌های 5G قطع می‌شود.

  

اخیراً نیز اتحادیه اروپا و پرتغال اعلام کرده بودند که احتمالاً استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G خود را ممنوع می‌کنند. با این وجود، رئیس غول چینی در اوایل امسال گفته بود که تحریم‌های آمریکا باعث تولد دوباره صنعت تراشه داخل کشور خواهد شد.

حالا بازگشت به بازار گوشی‌های 5G می‌تواند برای این شرکت که زمانی با اپل و سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین سازندگان گوشی جهان در حال رقابت بود، یک پیروزی بزرگ محسوب شود. با وجود تحریم‌ها، درآمد هواوی در سال 2020 به 67 میلیارد دلار رسیده بود و یک سال بعد تقریباً 50 درصد کاهش یافت. سهم بازار هواوی نیز در داخل و خارج به شدت کاهش پیدا کرد و سهم بازار آن در چین در سه ماهه اول به 10 درصد رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها