مشاور رئیس سازمان غذا و دارو:

فقط یک تولید کننده دارو‌های بیماران هموفیلی در کشور داریم



مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تولید داروی فاکتور ۸ یک تولید کننده در داخل کشور دارد و تولید کننده هم، چون دچار اختلال در خط تولید خود شد، تامین این دارو با مشکل مواجه شد.

به گزارش صبح ساحل، «سجاد اسماعیلی»، مشاور سازمان غذا و دارو درباره کمبود دارو‌های بیماران هموفیلی گفت: داروی بیماران هموفیلی با تولید داخل یک روند پایداری داشت، ولی در چند ماه اخیر با اختلافی که در تولید داخل به وجود آمد بیماران با مشکل مواجه شدند.

اسماعیلی گفت: سازمان غذا و دارو بحث سیاست گذاری تولید و تامین دارو را بر عده دارد و اقدامات لازم برای واردات را انجام داده است. بحث کمبود دارو در یک ماه گذشته متوقف شده است. ولی هنوز تولید داخل به سرعت لازم و قبلی نرسیده به همین دلیل واردات دارو را به صورت پیوسته دنبال می‌کنیم.

مشاور سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروی فاکتور ۸ پلاسمایی بیماران هموفیلی دیروز در گمرگ ترخیص شد تا بین بیماران توزیع شود این محموله نیاز یک ماه را تامین خواهد کرد. وی افزود: یک محموله دیگر هم در حال واردات است و بعد از این محموله اگر باز هم تولید داخل کفاف نیاز بیماران هموفیلی را ندهد باز هم واردات رخ دارو‌های بیماران هموفیلی را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم دارو و مواد اولیه دارویی را وارد کنیم اگر تامین ارز انجام نشود، زنجیره با مشکل مواجه می‌شود، ولی در ۳ هفته اخیر تخصیص ارز روان شده و مشکلات آن حل شده است و سازمان غذا و دارو به وظیفه خود برای واردات دارو عمل کرد. تا چند ماه آینده دپوی چند ماهه برای دارو بیماران هموفیلی را نیز خواهیم داشت تا این بیماران دچار مشکل نشوند.

مشاور سازمان غذا و دارو گفت: هم اکنون داروی بیماران هموفیلی موجود است و ترخیص هم شده و محموله دیگری هم شنبه از گمرک ترخیص خواهد شد. برای تولید داخل درگیر صدور مجوز برای تولید این دارو‌ها را داریم. در زمینه تولید داروی فاکتور ۸ یک تولید کننده در داخل کشور دارد و تولید کننده هم، چون دچار اختلال در خط تولید خود شد، تامین این دارو با مشکل مواجه شد. اگر شرکت‌های دیگری تمایل به تولید این دارو‌ها را دارند می‌توانند درخواست خود را به سازمان غذا و دارو بدهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها