هویت‌بخشی شناورهای صیادی غیر مجاز در قشم/ از رفت و آمد شناورهای صیادی بی‌هویت و بدون مجوز در آب‌های محدوده جزیره جلوگیری می‌شود



مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از هویت بخشی شناورهای صیادی غیر مجاز که نسبت به تکمیل پرونده در اداره ثبت شناورها این شهرستان ثبت نام و در فرآیند بازرسی قرار دارند خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «علی اشتری»، مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم گفت: بحث هویت بخشی به شناورهای صیادی بدون هویت در دستور کار اداره بنادر و دریانوردی این شهرستان مرزی قرار گرفته تا ضمن اخذ گواهی‌نامه فنی صید ماهی در آب‌های محدوده این جزیره با مجوزهای قانونی انجام شود. 

وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه اداره بنادر و دریانوردی قشم همزمان با اداره‌ کل بنادر هرمزگان آماده پذیرش و ارایه خدمات به متقاضیان ثبت شناورهای بی‌هویت صیادی است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توضیح داد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بیش از ۱۰۰ متقاضی ثبت شناورهای صیادی بی‌هویت به این اداره مراجعه کرده‌اند که پس از پالایش اسنادی اولیه، درحال حاضر برای تمامی آنان پرونده تشکیل شده است. اشتری اضافه کرد: برای صدور گواهینامه ثبت دائم نیازمند سند رسمی مالکیت، گواهی ایمنی موسسات رده‌بندی و برای شناورهای صیادی مجوز صید و صیادی است.

وی افزود: گواهینامه ایمنی شناورها براساس الزامات ایمنی و مقررات موسسات رده‌بندی پس از بررسی و بازدید شرایط موتور و بدنه و تجهیزات شناور در صورت داشتن شرایط صادر می‌شود.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم اعلام کرد: در مرحله تشکیل پرونده تنها تصویر برابر اصل مجوز صید و صیادی درگاه ملی و تصویر برابر اصل سند موتور قابل دریافت است و هیچ هزینه‌ای در این مرحله از تشکیل پرونده‌های متقاضیان ثبت شناورهای صیادی دریافت نمی‌شود. وی گفت: مالکان شناورهای صیادی فاقد هویت می‌توانند به منظور تعیین تکلیف ثبت قایق‌های خود به اداره بنادر و دریانوردی قشم در بندر بهمن و اگر در غرب جزیره قرار دارند و دسترسی آنها برای حضور در این اداره با مشکل روبرو است به تعاونی‌های صیادی خود مراجعه کنند. اشتری اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل انضباطی بخشی رفت و آمدهای دریایی پس از پایان این طرح ثبت، تعیین تکلیف و ساماندهی از رفت و آمد شناورهای صیادی بی‌هویت و بدون مجوز در آب‌های محدوده جزیره قشم جلوگیری می‌شود.

به گفته اشتری پس از تکمیل پرونده زمان و مکان بازرسی شناورها جزیره قشم ازطریق تعاونی‌های صیادی اطلاع رسانی خواهد شد. وی تاکید کرد: متقاضیان محترم نسبت به رعایت الزامات فنی و موتوری قایق خود اقدام تا در زمان بازرسی با کمترین مغایرت قانونی و ایراد فنی شناور مورد ارزیابی قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها