رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

سربازان ماهر از دو ماه کسر خدمت بهره‌مند می‌شوند



رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: برای کسانی که قبل از دوران سربازی دوره مهارت آموزی گذرانده باشند امتیازات ویژه‌ای مثل کسر دو ماه از مدت زمان دوره سربازی دیده شده است.

به گزارش صبح ساحل، «غلامحسین حسینی نیا»، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه امسال برای اوقات فراغت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۵ سال و از ۱۵ تا ۱۸ سال برنامه ملی تدارک دیده شده، گفت: در این راستا ۱۱ هزار دوره آموزشی در زمینه صنعت، کشاورزی و ... در دو بخشی دولتی و خصوصی در حال برگزاری است.

وی توضیح داد: دوره ها به گونه ای طراحی شده که در یک، دو و سه تابستان به پایان می‌رسند.

حسینی نیا با اشاره به اینکه لایحه مهارت آموزی سربازان وظیفه هم از دولت به مجلس ارسال شده، افزود: بر این اساس برای کسانی که قبل از دوران سربازی دوره مهارت آموزی گذرانده باشند امتیازات ویژه ای مثل کسر دو ماه از مدت زمان دوره سربازی دیده شده است.

وی اضافه کرد: یکی از کارکردهای اصلی طرح‌های مذکور جلوگیری از ایجاد میت ( جوانانی که انگیزه، مهارت و  آموزش کافی برای ورود به بازار کار را ندارند) است، تاکید کرد: این افراد جزء جمعیت فعال کشور هستند ولی در تولید ملی اثرگذاری ندارند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به طرح مهارت آموزی در محل کار بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ هزار واحد صنفی در کشور پای کار طرح استاد شاگردی آمده‌اند و با برنامه ریزی تلاش داریم این تعداد به یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد برسد.

حسینی نیا گفت: در حال حاضر ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که اجرای طرح‌های مذکور باعث می‌شود از تبدیل آنها به میت در آینده جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: به نظر میرسد بین دو تا سه میلیون میت در کشور وجود داشته باشد که باید اول با فرهنگسازی انگیزه لازم برای مهارت آموزی را در آن‌ها ایجاد و بعد از آن شرایط شرکت در دوره‌های تعریف شده را برایشان فراهم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها