سخنگوی سازمان دامپزشکی:

مردم، هشدارهای مرتبط با تب کریمه کنگو را جدی بگیرند/ شیوع بیماری تب کریمه کنگو تا اواخر شهریور ادامه دارد



سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع کنه‌ها در فصل گرما، افراد هشدارهای تب کریمه کنگو در ارتباط با تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و همواره از کشتار غیرمجاز دام در ایام محرم اجتناب کنند.

به گزارش صبح ساحل، «امین اسدی»، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: بنابر اعلام وزارت بهداشت ۱۸ نفر از هموطنان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه شیوع بیماری تب کریمه کنگو تا اواخر شهریور ادامه دارد، افزود: تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است که در صورت عدم رعابت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

اسدی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو با رعایت اصول بهداشتی همچون حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم پاشی و ضدعفونی کردن اماکن دامی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از کشتار دام در مکان‌های غیرمجاز و معابر و خیابان ها، تهیه گوشت مورد نیاز از مراکز مجاز و نگه داری آن به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه یخچال و پرهیز از خوردن جگر خام قابل کنترل است.

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: ویروس در برابر حرارت حساس است؛ بنابراین با پخت گوشت به طور کامل از بین می رود. همچنین تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی کار می کنند، در صورت ایجاد زخم در حین کشتار سریعا به مراکز بهداشتی درمان مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها