کاهش سهمیه ورودی دانشگاه فرهنگیان و مظلومیت دوباره هرمزگانی‌ها


نویسنده: عبداسلام جمالی

کاهش محسوس سهمیه ورودی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در سال تحصیلی جدید بار دیگر مظلومیت این استان محروم را این بار در تبعیض عدالت آموزشی به رخ همگان کشید.نابرابری آموزشی که خود زمینه ساز باز تولید فقر آموزشی و نیز عدم دستیابی به عدالت اجتماعی است.
امری که موجبات نگرانی دلسوزا‌ن و فرهیخته‌گان استان را فراهم ساخته است.چگونه ممکن است استانی که هم اکنون به گفته ی اکثر کارشناسان از کمبود معلم و نیروهای زبده آموزشی در همه مقاطع مختلف تحصیلی رنج می‌برد و برای تامین حداقل نیروهای خود دست به دامن بازنشستگان عزیز و نیروهای خسته از ۳۰ سال خدمت شده است، در جذب نیروهای انسانی برای سال آینده سهمیه ایی اندک را بین ۳۰ استان کشور داشته باشد.
کدام کارشناس و متخصصی و بر اساس چه مطالعه و پژوهشی به این عدد دست یافته است که میزان نیازمندی هرمزگان در چهار سال آینده با وجود بازنشستگی بیش از ۱۳۰۰ نفر فقط ۲۱۸ نفر در همه مقاطع تحصیلی می‌باشد.اینکه هشتمین استان کشور از لحاظ مساحت و گستردگی و جمعیت دانش‌آموزی قریب به ۴۵۰ هزار نفر در جذب نیروهای آموزشی بین استان‌های کشور در ردیف پایین قرار می‌گیرد جای تامل دارد.
سوالی که باید مسئولین ذیربط پاسخی درخور اقناع ذهن هرمزگان داشته باشند.
این آمار حتی باعث دلزدگی و ناامیدی دانش‌آموزان پایه دوازدهم و پشت کنکوری می‌شود که با هزاران امید و علاقه دوست دارند با ورود به دانشگاه فرهنگیان شغل شریف معلمی را انتخاب نمایند.
اگر چه فرصت اصلی برای افزایش سهمیه‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان به اتمام رسیده اما برای تکمیل ظرفيت هنوز فرصت هست و جا دارد استاندار بعنوان رئیس شورای آموزش و پرورش و مجمع نمایندگان هرمزگان و همچنین مسئولان آموزش و پرورش استان برای این مهم تلاش و رایزنی‌های لازم را بعمل آورند.
  
غیرقابل انتشار: 1منتشر شده: 2
سما
۲ امرداد ۱۴۰۲
تروخدا چرا انقدر به ما ظلم میکنید ... با چه منطقی
محمد
۱ امرداد ۱۴۰۲
یکی به داد دانش آموزان مظلوم هرمزگان برسه
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها