«فرهاد منفرد» خواننده خوش صدا و مردمی

حفظ اصالت زبان بستکی با اجرای ترانه ها



سی وچهار سال پیش درخطه ی زیبا و گرم جنوب (بستک)چشم به جهان گشود، درمیان مردم خونگرم ومهربان بستک بزرگ شد.
او درسن ۱۸سالگی یعنی ۱۶سال قبل اولین ترانه اش را در یک جشن خانوادگی و دوستانه اجرا کرد که صدای جذاب و دلنشینش بسیار مورد توجه قرار گرفت.
 
به گفته ی خودش عشق و علاقه ی شخصی، و تشویق های اطرافیان و بخصوص آقای فرهاد بهرمن زمینه ی ورودش به دنیای هنر را فراهم کرده است. 
منفرد خواننده ایست مردمی و دوستدار زبان و فرهنگ بومی که هدف خود از اجرای ترانه های اصیل بستکی را حفظ و گسترش گویش اچمی می داند . او اجرای بیست وپنج ترانه را در کارنامه ی هنری اش دارد ، ترانه هایی مثل شیرین وفرهاد، کچ کچ مکو تو قلبم  وشهرم چه غوغا شن  ازسروده های استاد احمد درخش هستند ،همچنین دوترانه دیگر از آقای مجید روزگرد به نام‌های اصالت ونازی را اجراکرده که توجه  علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است،او ضمن گلایه از خواننده هایی که در جشن ها و مراسم‌ها ترانه هایی که فاقد مفهوم ومعنا و بی سروته هستند و یا ترانه هایی به غیر از گویش بستکی  اجرامی‌کنند درخواست کرده تا نسبت به حفظ ارزش ها و فرهنگ بومی بستکی و اجرای ترانه به گویش اچمی تلاش بیشتری داشته باشند. 
خبر خوبی که ایشان برای طرفدارانش دارد این است که بعد ازماه محرم و صفر ترانه های جدیدی را اجرا خواهدکرد واینکه برای دسترسی به ترانه هایش از طریق سایت بستک موزیک اقدام کنند.

ویژه نامه شهرستان بستک

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها