شرایط نامساعد دریا بندر شهید ذاکری قشم را تعطیل کرد



مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی امروز (چهارشنبه) تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش صبح ساحل، «علی اشتری»، مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم روز چهارشنبه گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی دریایی، افزایش سرعت باد و به دنبال آن، تلاطم دریا در آب های محدوده جزیره قشم، فعالیت بندر مسافری شهید ذاکری قشم متوقف شده است.

وی ادامه داد: بازگشایی مجدد این بندر، منوط به احراز شرایط مساعد جوی خواهد بود.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم با بیان اینکه تا پایان هفته جاری تداوم و تقویت فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان هرمزگان پیش بینی می شود، گفت: در این مدت به ویژه در ساعت های صبح تا ظهر، تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد بود.

اشتری اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از این رو از سوی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان توصیه شده شناورهای سبک صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها