هشدارهای هواشناسی:

تداوم فعالیت سامانه فصلی مونسون در هرمزگان



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: با تداوم فعالیت سامانه فصلی مونسون امروز طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان هرمزگان رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

       

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نزاد گفت: با ادامه فعالیت سامانه فصلی مونسون امروز طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعدوبرق، تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گردوغبار پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود که مردم از قرارگیری در حاشیه رودخانه ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

حمزه نژاد بیان کرد: آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نیز با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی مواج و متلاطم است و توصیه می‌شود که شناورهای سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: ناپایداری های جوی و دریایی فردا شنبه نیز در برخی مناطق استان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: با توجه به تقویت سامانه فصلی مونسون در سطح استان، به مردم توصیه می‌کنیم که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

مهرداد حسن زاده با اشاره به اینکه صیادان هم از رفتن به دریا خودداری و شناورهای مسافربری نیز با احتیاط تردد کنند، عنوان کرد: شرایط برای تفریح‌های دریایی و شنا کردن نیز مساعد نیست و دامداران هم از چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها