آمار کشته‌شده‌های انفجار پاکستان به ۵۴ نفر رسید



تازه‌ترین آمار قربانیان انفجار تروریستی روز گذشته در پاکستان حاکی از کشته شدن ۵۴ نفر است و گفته می‌شود که داعش در این حمله مرگبار دست دارد.

         

به گزارش صبح ساحل، انفجار دیروز در حین برگزاری اجتماع مردمی حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) در منطقه "باجور" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور به وقوع پیوست.

مسوولان بیمارستانی به رسانه‌ها گفتند که دست کم ۹۰ نفر در این انفجار زخمی شده و همچنان وضعیت بیشتر زخمی‌ها بحرانی است.

مسوولان بیمارستانی در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان اعلام کردند که با جان باختن ۳ نفر دیگر از زخمی‌ها شمار تلفات انفجار انتحاری به ۵۴ نفر افزایش یافت.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار پاکستان را برعهده نگرفته است در عین حال نهادهای امنیتی این کشور داعش را مجری اصلی این اقدام تروریستی می‌دانند.

رسانه‌های پاکستانی امروز اعلام کردند که گروه‌های تروریستی تحریک طالبان، جماعت الاحرار و تحریک جهاد در بیانیه‌هایی مدعی شدند که هیچ دخالتی در این انفجار ندارند.

شهبازشریف نخست وزیر پاکستان دیروز طی پیامی انفجار در گردهمایی حزب جمعیت علمای اسلام را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور تحقیقات فوری برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی را ابلاغ کرد.

مولانا فضل الرحمان رئیس حزب جمعیت علمای اسلام با ابراز نگرانی نسبت به تشدید اوضاع امنیتی در پاکستان خواستار اقدام فوری دولت برای مقابله با دشمنان صلح و حامیان آنان شد.

حوادث تروریستی طی دو سال اخیر به طور بی سابقه‌ای در پاکستان شدت یافته است. طی یکسال گذشته گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت بسیاری از عملیات‌های بمب‌گذاری و انتحاری را در پیشاور و دیگر مناطق ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان را برعهده گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها