فعالیت سامانه کم فشار فصلی در هرمزگان؛ در ساعت‌های بعدازظهر و شب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه فصلی خودداری شود



رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: با توجه به فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان هرمزگان از امروز (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در این استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم روز چهارشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: در این مدت در ساعت های صبح پدیده غالب جزایر، مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبار محلی خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز جاری با افزایش باد جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز دریا نسبتا مواج خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: همچنین در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب، در نواحی شمالی تنگه هرمز افزایش ابر، افزایش لحظه ای سرعت باد و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، دور از انتظار نخواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از این رو توصیه می شود شناورهای سبک صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

وی گفت: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه ارتفاعات شرقی، شمالی و مرکزی همچنین برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، تُندباد لحظه ای گاه گرد و غبار و سیلابی شدن رودخانه های فصلی پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و شب از رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی گفت: از نظر دمایی در این مدت، افزایش نسبی دما (یک تا ۲ درجه سلسیوس) در برخی نقاط استان هرمزگان مورد انتظار است.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۹۱ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها