ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان/ شناورهای سبک از تردد خودداری کنند



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت بر روی تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان امروز (پنجشنبه) نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا به ۱.۵ متر (۱۵۰ سانتی متر - بین چهار تا پنج پا) هشدار داده می‌ شود.

     

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: همچنین در ساعت های بعداز ظهر و اوایل شب، در برخی مناطق دریایی افزایش ابر، افزایش لحظه ای سرعت باد و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود شناورهای سبک صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد. وزش بادهای جنوب شرقی با شدت و ضعف تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار باران و رعد و برق، با احتمال تگرگ، تُندباد لحظه ای و گاه گرد و غبار پیش بینی می‌ شود و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی دور از انتظار نخواهد بود که توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و شب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع به ویژه در شرق استان هرمزگان خودداری شود.

وی گفت: تا فردا - جمعه - ۱۳ مرداد ماه، ضمن ماندگاری هوای گرم، نوسانات یک تا ۲ درجه ای دما در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۱ درصد و شهر قشم را ۳۳ و ۸۳ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها