نام‌نویسی ۸ هزار هرمزگانی برای پیاده‌روی اربعین



مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: تاکنون حدود ۸ هزار هرمزگانی برای شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

 

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر دهقانی مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت : نام نویسی در سامانه سماح شرط اصلی حضور در راهپیمایی اربعین است.

او گفت: زائران نیازی به ویزا ندارند و عوارض خروج از کشور هم از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: از آنجا که پیش بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای و سایر خدمات برای زوار اربعین مستلزم ثبت نام در سامانه سماح برای تمهید مناسب‌تر این خدمات است، تاکید می‌شود همه افرادی که متقاضی شرکت در مراسم اربعین امسال هستند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir نسبت به ثبت نام خود در اسرع وقت اقدام کنند.

دهقانی گفت: ارائه خدماتی از قبیل تهیه بلیط، دریافت گذرنامه زیارتی اربعین و اختصاص ارز زیارتی و سایر خدمات مشروط به ثبت نام زائران و متقاضیان در سامانه سماح است.

او گفت: ثبت نام در سامانه سماح بدون پرداخت حق بیمه به منزله ثبت نام تلقی نمی‌شود و متقاضی باید از میان سه حق بیمه ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی یکی را انتخاب کنند.

به گفته دهقانی، ۲۰۰ هزار دینار عراق هم به نرخ دولتی به هر زائر پرداخت می‌شود که جزئیات و نحوه دریافت آن قرار است در روز‌های آینده اعلام شود.

سرهنگ رضا راستگو رئیس اداره گذرنامه هرمزگان هم گفت: متقاضیان پس از نام نویسی در سامانه سماح باید به دو صورت حضوری و اینترنتی از پلیس گذرنامه درخواست صدور گذرنامه بدهند.

سرهنگ راستگو گفت: افرادی هم که گذرنامه آن‌ها کمتر از سه ماه اعتبار زمانی داشته باشد باید دوباره درخواست گذرنامه بدهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها