برگزاری مسابقه اِشنو (شنا) در بندر تاریخی لافت


نویسنده: معصومه نعمتی

شهردار لافت از برگزاری مسابقه شنا در این بندر تاریخی طی روز سه‌شنبه خبرداد.
      
 به گزارش صبح ساحل، «محمد آتشین‌ماه»، در مورد جزئیات این مسابقه که با همکاری شهرداری و مکتب‌خانه لافت برگزار می‌شود، گفت: مسابقه اِشنو (شنا) واداش، روز سه‌شنبه، ۱۷مردادماه، در اسکله گردشگری تاواداش لافت و در ۲ گروه سنی ۱۰تا۱۲سال و ۱۲تا۱۵ سال برگزار می‌شود.
وی افزود: اقلیم نقش مستقیم در نوع رفتار و فرهنگ هر جامعه دارد، اقلیم تعیین می‌کند چه نوع پوشش، گویش و حتی غذا در هر جغرافیا داشته باشیم.آتشین‌ماه ادامه داد: از آن‌جا که دریا نقش مستقیم و مهمی در زندگی مردم جنوب داشته و به دلیل اقلیم گرم و مرطوب از قدیم‌الایام مردم بیرون از خانه با هم معاشرت داشته‌اند و از سایه‌های طبیعی بهره می‌بردند، دریا محل تعامل آن‌ها به‌شمار می‎رفت.شهردار بندرتاریخی لافت گفت: گرما سبب می‌شود که مردم ساحل‌نشین در فصل گرم خودشان را به دل آب بزنند و آب دریا نقش درمان و تفریح را ایفا می‌کند. به‌عنوان مثال عرض بافت مسکونی لافت از لبه آب تا آخرین خانه بافت تاریخی تقریبا ۱۵۰ متر است و باعث شده که ساحل نقش حوض در حیات یک خانه را ایفا کند و بعد از ظهر و شب‌ها مکانی برای تفریح و شنای بچه‌ها باشد.
وی افزود: با توجه به این فرهنگ و ارتباط صمیمی میان مردم و دریا قرار بر این شد که مسابقه‌ی شنا بین بچه‌های بندر تاریخی لافت در روز سه شنبه ۱۷ مردادماه  با همکاری شهرداری و مکتب بافت برگزار شود.
  
فاصله از آب تا جنگل حرا بندر تاریخی لافت را با نام (واداش) می‌شناسند. 
  
واداش: پناهگاه لنج‌ها (موج شکن)

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها