نتایج آزمون مدارس «نمونه دولتی» اعلام شد/ پذیرش حدود ۷۰ هزار نفر در این آزمون



نتایج آزمون مدارس «نمونه دولتی» صبح امروز اعلام شد.

 

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی صبح امروز اعلام شد لذا دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و انتخاب نقش "دانش آموز" و وارد کردن مشخصات هویتی نظیر کدملی، از نتایح مطلع شوند.

امسال ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش آموز پایه نهمی در آزمون دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم شرکت کردند.

در این آزمون که ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش‌آموز به رقابت پرداختند بیش از ۶۳ هزار نفر برای دبیرستان‌های متوسطه دوم نظری و افزون بر ۶۵۰۰ نفر برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جهت تحصیل در پایه دهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرفته شدند.

در آزمون فوق، ۱۵ درصد پذیرفته‌شدگان از دانش‌آموزان روستایی بودند.

 این آزمون برخلاف سال‌های گذشته به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و در سطح کشور برگزار شد.

در همین راستا ۱۰۰ سوال از کتب پایه نهم دوره اول متوسطه طرحی شده بود و دانش آموزان ۱۲۰ دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند.

 

۱۵ درصد پذیرفته‌شدگان روستایی‌اند

به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیش از ۶۳ هزار دانش آموز برای پایه دهم نظری و افزون بر ۶۵۰۰ نفر برای پایه دهم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مدارس نمونه دولتی پذیرفته شده‌اند.

محمد مهدی کاظمی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای اعلام شد.

وی ضمن تبریک به دانش آموزان برگزیده و آرزوی موفقیت برای آنها ادامه داد: در این آزمون ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش‌آموز به رقابت پرداختند که بیش از ۶۳ هزار نفر برای دبیرستان‌های متوسطه دوم نظری و افزون بر ۶۵۰۰ نفر برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جهت تحصیل در پایه دهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرفته شدند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: در آزمون فوق، ۱۵ درصد پذیرفته‌شدگان از دانش‌آموزان روستایی بوده که با برنامه‌ریزی و اقدامات پیش‌رو شاهد افزایش این آمار در آزمون‌های آتی باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها