شرایط جوی، برای ترددهای دریایی در خلیج فارس مساعد است



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه در ساعت های صبح تا ظهر (دوشنبه) شرایط جوی برای رفت و آمدهای دریایی در خلیج فارس مساعد خواهد بود، گفت: در ساعت های بعدازظهر احتمال افزایش باد لحظه ای در تنگه هرمز و متلاطم شدن موقتی دریا در این محدوده پیش بینی می شود.

     

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ساعت های صبح جوی آرام و در ساعت های بعدازظهر ناپایداری های جوی در ارتفاعات استان، برخی مناطق مرکزی و محدوده تنگه هرمز پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از این رو توصیه می شود رفت و آمد شناورها به ویژه سبک صیادی و قایق های تفریحی در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب با احتیاط صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان و برخی نقاط ساحلی و دریایی به ویژه تنگه هرمز، رشد و گذر ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، تُندباد لحظه ای، گرد و غبار و متلاطم شدن موقت دریا خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در دیگر نقاط مرکزی استان هرمزگان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع تُندباد لحظه ای و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: توصیه می شود با توجه به ماهیت رگباری بارش ها و تقویت نقطه ای آن، شهروندان و هم استانی ها از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار کرد: امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) با توجه به تشدید سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال رخداد گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان هرمزگان نیز پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: از نظر دمایی در ۲ روز آینده، افزایش نسبی دما بین یک تا سه درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۱ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها