فعالیت مونسون در هرمزگان ادامه یافت:

طوفان به جان بندرلنگه


نویسنده: سامیه طهورنیان

طوفان و گردوخاک عصر یکشنبه، شهرستان بندرلنگه را درنوردید و علاوه بر خسارت به برخی از تأسیسات شهرهای بندرلنگه، کنگ و روستای گریز، برق 10 روستای دیگر را نیز قطع کرد.

        

به گزارش صبح ساحل، عصر یکشنبه، طوفان شدیدی در منطقه غرب هرمزگان آغاز شد و براثر این طوفان شدید، تیرهای برق 10 روستا شامل، ناهنگ، دم هرا، هرا، گرسور، پس بست و هیرو، گزیر، باورد و چاه عبدالرحمان و زیارت قطع شد. بارش‌های به‌گونه‌ای بود که خیابان‌های بندر کنگ و روستای گزیر دچار آب‌گرفتگی شد.

به گفتهٔ اداره هواشناسی استان هرمزگان، میزان بارش شبانه‌روز گذشته استان هرمزگان در ایستگاه باران‌سنجی گزیر، بندرلنگه 27 میلی‌متر و در ایستگاه باران‌سنجی پدل بندرلنگه 2 میلی‌متر ثبت‌شده است.

پیش‌تر نیز اداره هواشناسی هرمزگان، هشدار نارنجی را صادر کرده و اعلام کرد که با توجه به‌احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی، از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود. همچنین اعلام شد که طی یکشنبه و دوشنبه با توجه به تشدید سرعت بادهای 120 روزه در جنوب شرق کشور، احتمال گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین گفته‌شده که سامانه مونسون همچنان در استان هرمزگان فعال است و تا پایان هفته با احتمال پرفشار شدن آن، سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها