دستاورد سفر هیات دولت به هرمزگان؛

اختصاص بیش از 1600 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه بانوان



صبح ساحل، اقتصادی _  سفر هییت دولت به هرمزگان علاوه بر کسب دستاوردهایی در بخش های مختلف عمرانی در حوزه زنان نیز برکاتی را به همراه داشت. حضور سرکار خانم مجتهدزاده مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در جمع زنان هرمزگانی و بازدید از بخش های مختلف و ارایه مصوبات در این حوزه قابل توجه است که حاصل و  گزارش این سفر توسط مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان تشریح شد.

پری صیادی گفت: در جلسات و نشست های تخصصی که با حضور همسر رییس جمهور ، مشاور رییس جمهور ، مشاور وزیر کشور و رییس مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، جمعی از بانوان شاغل و همسران  برادران شاغل در فرماندهی نیروی دریایی سپاه به ارایه و بیان دغدغه ها و مسایل و مشکلات حوزه زنان و خانواده پرداختند. جلسه با منتخبین و مشاوران امور بانوان و دستگاه های اجرایی  شهرستان بندرعباس و استان، منتخبین حوزه علمیه خواهران شهرستان بندرعباس، نشست با جمعی از بانوان جزیره هنگام با هدف بررسی مسایل و مشکلات نمونه هایی از جلسات تخصصی مشاور رییس جمهور و هییت همراه با بانوان استان بود که مدیر کل امور بانوان استاندار به آن اشاره کرد. صیادی به بازدیدهای این هییت از روستاها و شهرستان های مختلف استان اشاره کرد و گفت: مشاور رییس جمهور و مشاور وزیر کشور از اعضای تعاونی شرکت تعاونی گلین چرم کنارو بازید و اعضا به کمبود و نداشتن امکانات و تجهیزات لازم برای کشاورزی، نبود آب شرب مناسب در روستا و عدم امکانات رفاهی ضروری برای تعاونی از جمله وسایل خنک کننده اشاره کردند. وی افزود: هییت بازدید کننده برخی از وسایل سخت افزاری همچون کولر و یخچال را تهیه و مشکلات آب روستا ر ا بررسی و در کارگروه اشتغال مطرح نمودند. به گفته مدیر کل بانوان و خانواده استانداری هرمزگان مشاور رییس جمهور و وزیر کشور در بازدید از تعاونی تولید کودهای غیر شیمیایی زنان در روستای تازیان بالا بندرعباس هم مشکلات آب روستا را بررسی و در کارگروه اشتغال نیز زمان بازپرداخت وام تعاونی به مدت یک سال تنفس اعلام شد. صیادی افزود : طرح بی کیفیت بودن آب روستا نیز توسط مشاور رییس جمهور درکارگروه اشتغال مطرح ووعده مساعدت توسط مسوولین داده شد .همچنین نبود سرویس ایاب وذهاب برای تردد مرکز استان، عدم وجود دبیرستان پسرانه با توجه به وجود 400 خانوار در روستا، عدم موجود مرکز درمانی و نداشتن دستگاه خردکن و سرند از موضوعات و مشکلاتی بود که  توسط اهالی و اعضا تعاونی تولید کودهای شیمیایی در روستای تازان بالا مطرح شد.صیادی پیگیری و طرح مشکلات مدرسه و اختصاص 12 میلیون تومان هدیه به دانش آموزان دستاورد بازدید هییت مسوول بانوان به مدرسه بلال حبشی بود. بازدید از فرهنگسرای شهرستان قشم، مدرسه محله مینابی های قشم و دیدار با منتخبین از دیگر این دیدارها بود که با حضور مشاور رییس جمهور و مشاور وزیر کشور (همسر رییس جمهور ) انجام شد.مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان گفت: همسر رییس جمهور و همراهان با جمعی از ایثارگران , منتخبین ، علما و مدیران استان و همچنین خانواده های شهید منظری , غلامزاده شقویی , غلامی و خانواده های جانبازان و علی پور بندری و آتش وار نیز دیدار و گفت وگو کردند. صیادی با بیان اینکه این بازدیدها در قشم نیز انجام شد از دیدار مشاور رییس جمهور با جمعی از بانوان صیاد جزیره هنگام خبر داد و افزود: مشکلات این گروه نیز در کارگروه اشتغال مطرح و وعده مساعدت برای تهیه قایق مناسب گرفته شد. این مسوول ،حاصل این بازدیدها را افزایش اخذ بیش از 7 مصوبه از دولت در حوزه زنان عنوان کرد و بیان داشت: پیش‌بینی و اختصاص مبلغ 600 میلیارد اعتبار وجوه اداره شده در لایحه بودجه سال 1391 توسط  معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور جهت اشتغال تعاونی‌های دختران فارغ‌التحصیل و زنان سرپرست خانوار استان طی چند سال با بانک توسعه تعاون یکی از مهمترین مصوبات در بخش بانوان بود.

صیادی  از اختصاص 500 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در سال‌های 1391 و 1392 توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی خبر داد و افزود: این مبلغ شامل 300 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های خود اشتغالی و کسب و کار خرد از محل منابع داخلی بانک‌های عامل با معرفی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ، کمیته امداد امام خمینی و اداره کل بهزیستی استان تا سقف 150 میلیون ریال به ازای هر متقاضی و پرداخت مبلغ 350 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان مشاغل خانگی استان از محل منابع داخلی بانک‌ها پرداخت خواهد شد. وی همچنین از اختصاص مبلغ 150 میلیارد ریال از محل منابع صندوق مهر امام رضا و مبلغ 150 میلیارد ریال از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از محل ردیف مربوط به لایحه بودجه سال 1391 مازاد بر اعتبارات تخصیصی به صندوق، به متقاضیان خود اشتغالی و مشاغل خانگی خبر داد. صیادی اختصاص باقی مانده تسهیلات بانکی موضوع بنگاه‌های کوچک زود بازده به مبلغ 3000 میلیارد ریال از سال 1384 تا 1390 استان در سال 1391 توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از محل جابجایی منابع بانک‌های عامل مرکز و استان‌های برخوردار جهت اجرا و تکمیل طرح‌های مصوب به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر دور چهارم هییت دولت به استان در بخش بانوان نام برد. پذیرش و تامین نیازهای ارزی طرح‌های صنعتی و معدنی مصوب کارگروه اشتغال استان توسط صندوق توسعه ملی و تسریع در خصوص معرفی بانک‌های عامل و پذیرش طرح‌های پشتیبان مربط به مشاغل خانگی در تمام استان‌ها بدون هیچ گونه محدودیت و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اینگونه طرح‌ها توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای آن بوسیله بانک‌های عامل از دیگر مصوبات هییت دولت در  حوزه بانوان در استان هرمزگان بود که صیادی به آن اشاره کرد. مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری از اختصاص 50 درصد بودجه فرهنگی از  ادارات و دستگاه‌ها به مباحث بانوان و خانواده به عنوان یکی دیگر از مصوبات یاد کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها