توضیحات مرودی در رابطه با برگزاری جلسه فوق العاده شورای شهر بندرعباس؛

کرنش به اختیارات فرماندار



"تمام تلاشم این بوده که شورای شهر بندرعباس با توجه به مصوبات و موضوعات مهم شهر، خودش مشکلات را مدیریت کند و ما کمتر ورود کنیم حتی در این مورد خبری را منتشر نکردیم اما پس از عدم تشکیل چند جلسه ، 3 بار مکاتبه کردیم و پس‌ازآن جلسات هیئت‌رئیسه نیز برگزار شد".

به گزارش صبح ساحل، «محمد مرودی»، فرماندار بندرعباس این مطلب را در پاسخ صبح ساحل به اینکه چرا فرمانداری به حواشی شورا  دیر ورود کرد، گفت و ادامه داد:" بر اساس اختیارات قانونی  وطی مکاتباتی  در مورخه  10، 28 و 29 مردادماه به شورای شهر تذکر داده‌ایم که اگر جلسات در روزهای موعد برگزار نشود و شورا را از بلاتکلیفی خارج نکند از اختیارات فرماندار است که تشخیص به جلسات فوق‌العاده دهد این امر باعث شد که  شورا شبانه  جلسه برگزار کنند و تصمیم بگیرند ". 

پس از استعفای فاطمه جراره از ریاست شورای شهر بندرعباس و ورود مصیب نظری به ترکیب شورا، شورای این شهر برای انتخاب رئیس در سال جدید فعالیت خود دچار جدال  درونی شده به‌طوری‌که برخی از اعضا با عدم شرکت در جلسات رسمی برای انتخاب رئیس شورا در دوره جدید، عملاً چندهفته‌ای است که سبب بلاتکلیفی در این زمینه شده‌اند و به علت غیبت اعضا و به حدنصاب نرسیدن تعداد نفرات به بهانه‌های واهی ، حدود 4 جلسه را برگزار نکردند (طبق قانون باید حداقل هشت عضو برای انتخابات شورا حضور پیدا کنند) حتی ۶ عضو از ۱۱ عضو شورای شهر بندرعباس با ارسال نامه‌ای برای فرماندار این شهرستان خواستار دخالت وی برای پایان دادن به حاشیه‌ها و تعیین تکلیف هیات رئیسه جدید این نهاد شدند.

تا اینکه فرمانداری بندرعباس از طی نامه فوری در 29 مردادماه  از  اعضای شورای شهر خواست تا ساعت ۲۰ دوشنبه سی مردادماه در جلسه فوق‌العاده شورا حضور پیدا کنند..در این نامه آمده است: بر اساس ماده ۱۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، انتخابات هیأت رئیسه شوراهای اسلامی می‌بایست به‌صورت سالانه برگزار شود. که طبق ماده ۱۳ قانون مزبور، شوراها می‌بایست حداکثر تا ۱۴ مردادماه نسبت به معرفی هیأت رئیسه جدید اقدام کنند. با توجه به‌صراحت مواد قانونی مذکور و علیرغم گذشت مدت‌زمان مقرر، متأسفانه آن شورا در انجام تکالیف قانونی کوتاهی نموده و تاکنون این مهم صورت نگرفته است.لذا به استناد تبصره ذیل ماده ۱۹ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران جلسه فوق‌العاده شورای شهر بندرعباس با دستور کار تعیین هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر برگزار شود.برخی اعضای شورای شهر بندرعباس به دنبال اختلاف بر سر ترکیب هیأت رئیسه سال سوم این شورا، ۴ جلسه است که آن را از رسمیت انداخته و در جلسات حضور نمی‌یابند. بدین ترتیب هر 11 عضو شورا با تذکر فرماندار سر ساعت 20 حضور یافتند و با نظارت فرمانداری جلسه برگزار شد .

شلوغی جایگاه‌ها منوط به بندرعباس نیست

فرماندار بندرعباس در نشست خبری با اصحاب رسانه، به شلوغی ادامه‌دار پمپ‌بنزین‌ها اشاره‌ای کرد و بابیان اینکه قیمت بنزین در کشور واقعی نیست گفت:شلوغی جایگاه‌ها منوط به بندرعباس نیست در اکثر شهرستان‌ها این معضل وجود دارد. مرودی به چهار جایگاه سوخت آزاد در قسمت‌های مختلف شهر بندرعباس  گریزی زد و گفت: این جایگاه‌های توزیع۳۰لیتر سوخت آزاد روزانه  شامل جرون، نارگیل، ترنج و در انتهای شهر جایگاه آفتاب درخشان  است . وی از سوخت بران قاچاق سخن گفت که ماشین‌هایی که جابجایی سوخت قاچاق انجام دهند  حداقل ۶ ماه توقیف خواهند شد.

کمبود گاز نداریم

فرماندار بندرعباس در ادامه سخنان با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی درزمینهٔ گاز در شهر نداریم اظهار داشت: سامانه صدف در جهت تأمین سیلندر گاز راه‌اندازی شده و مردم با ثبت‌نام در آن می‌توانند از خدمات این درگاه استفاده کنند.مرودی افزود: زیرساخت‌های گاز کشی در بخش‌های مختلف شهر بندرعباس فراهم‌شده  و شهروندانی که زیرساخت گاز کشی رادارند در خصوص راه‌اندازی آن اقدام کنند. وی  از رسانه‌ها خواست در خصوص  سامانه صدف جهت ثبت‌نام شهروندان اطلاع‌رسانی کنند تا شهروندان از شبکه گازرسانی برخوردار شود و با در نظر گرفتن تسهیلات به‌صورت اقساطی به‌راحتی بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

کلنگ زنی ،افتتاحیه و بهره‌برداری 229 پروژه

فرماندار بندرعباس که به مناسبت هفته دولت خبرنگاران را به این نشست دعوت کرده بود از اختصاص 340 میلیارد تومان در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بندرعباس به‌خصوص در حوزه‌های راه، آب و آموزش خبر داد و گفت: در سال جاری در بین پروژه‌های شهرستان بندرعباس اعتبارات در حوزه راه و حمل‌ونقل بیشترین اعتبار به خود داده است.مرودی به کلنگ زنی ، افتتاحیه و بهره‌برداری 229 پروژه بالغ‌بر ۵۳هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت اشاره و تصریح کرد: افتتاح و آماده‌سازی بیمارستان کودکان، تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد کاوه کیش،  افتتاحیه شهرک صنعتی شیشه در غرب بندرعباس، و شهرک شرکت صنعتی فولاد و کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد کاوه ازجمله پروژه‌های شاخص ما در هفته دولت است.

واگذاری 3هزار واحد در بافت فرسوده و شهرک علوی

فرماندار بندرعباس در رابطه با کسب رتبه اول حوزه ساخت‌وساز و تأمین مسکن استان هرمزگان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: سهم مسکن در شهرستان بندرعباس ۳۰ هزار واحد بوده که از این ارقام ۶ هزار واحد آن در پیامبر اعظم  با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. مرودی ادامه داد: تقریباً 6 هزار واحد دیگر به بخش خصوصی در اقصی نقاط شهر بندرعباس با ۶۵درصد با پیشرفت فیزیکی توسط تعاونی‌های واگذارشده و در حال اقدام است ، همچنین  در حاشیه بلوار رجایی ۱۶۰هکتار به این طرح افزوده‌شده است.وی با اشاره به واگذاری 3هزار واحد در بافت فرسوده و شهرک علوی با ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی گفت: ۱۵ هزار واحد  نیز کلنگ زنی شده و ۲هزار واحدی جزیره هرمز در حال انجام است و شهرهای تخت و فین و قلعه قاضی مراحل  آماده‌سازی طرح تفضیلی است و به‌زودی سایت طرح‌ ملی مسکن در شهرستان بندرعباس بازخواهد شد.

اشتغال نتیجه ایجاد پروژه‌های صنعتی

فرماندار بندرعباس یکی از مطالبات اصلی جوانان را اشتغال دانست و گفت: اشتغال از دغدغه‌های مهم ماست و استاندار هرمزگان در این حوزه زحمات بسیاری کشیده و طبیعتاً نتیجه پروژه‌های صنعتی ایجاد اشتغال در استان است. وی افزود: در حال حاضر اولویت اشتغال در صنایع استان و شهرستان با افرادی بومی است ،اشتغال‌زایی در نفت ستاره خلیج‌فارس و نفت پالایش بندرعباس و صنایع برای بومی‌های ساکن استان طبق ضوابط استخدامی در حال انجام است و به‌زودی با شرایط مساعدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

اختصاص 12 مکان برای عرضه میوه  زیر قیمت بازار

فرماندار بندرعباس در رابطه با اختصاص 12 مکان برای عرضه  میوه زیر قیمت بازار گفت: پیرامون گرانی در میادین و تره‌بار شهرستان، به شهرداری تأکید کردیم در مناطقی مکان رایگان در اختیار مردم قرار دهند تا میوه و تره‌بار را به قیمت مناسبی تا ۲۰ یا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار به فروش برسانند. مرودی ادامه داد:افراد در ۱۲پهنه که واجدالشرایط باشند می‌توانند ثبت‌نام و مشغول بکار شوند.وی بابت  عرضه 30 درصد زیر قیمت بازار آبزیان زمان در آینده نزدیک، اقدام به ساماندهی ساحل و جمع‌آوری قلیان‌ها و دست‌فروشان با همکاری دستگاه‌ها، انجام  ۳۵۰هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر روستایی ،بهره‌برداری  از ۲۷۴ کلاس در بندرعباس در ۲ سال گذشته، عیب‌یابی بیش از ۳۰ نقطه حادثه‌خیز به کمک پلیس راهور و شهرداری بندرعباس، اقدامات  در حوزه برق به‌روزرسانی شبکه‌ها در خصوص حداقل امکان سرقت سیم‌ها مطالبی بیان کرد

 

 

 

 

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها