آغاز طرح بزرگ آبرسانی از دریای خلیج‌فارس به بستک



عملیات اجرایی طرح آبرسانی از دریای خلیج‌فارس به بستک به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی استان هرمزگان همزمان با ششمین روز از هفته دولت با حضور استاندار و جمعی از مسوولان محلی در این شهرستان آغاز شد.

         

به گزارش صبح ساحل،  استاندار هرمزگان روز سه‌شنبه در حاشیه کلنک زنی این طرح آبرسانی گفت: طرح آبرسانی از دریای خلیج‌فارس به بستک با ظرفیت شیرین سازی هشت هزار مترمکعب آب در شبانه روز و احداث ۶۸ کیلومتر خط انتقال، در مجموع با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال درحال اجرا است.

مهدی دوستی افزود: این طرح بزرگ آبرسانی قرار است آب ۲ شهر و ۳۹ روستای شهرستان بستک را تامین کند و در مجموع ۷۶ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: این طرح دارای پنج باب ایستگاه پمپاژ، هشت مخزن ۱۲ هزار مترمکعبی، شبکه برق به طول ۲۷ کیلومتر و احداث سه دستگاه پست زمینی است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح در ۶ جبهه احداث می‌شود، گفت: مرحله نخست این طرح آبرسانی شامل اجرای خط انتقال آب با لوله ۵۰۰ میلی‌متر به طول ۱۰ کیلومتر و احداث جاده دسترسی با یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار بوده که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دوستی ادامه داد: مرحله دوم طرح شامل احداث مخزن هزار مترمکعبی، اجرای خط لوله انتقال رفت و برگشت با لوله فولادی ۵۰۰ میلی‌متر به طول ۳.۲ کیلومتر و اجرای خط انتقال فرعی به طول ۸.۵ کیلومتر با اعتبار یکهزار هزار میلیارد ریال، مرحله سوم احداث مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی و احداث خط انتقال رفت و برگشت به ایستگاه‌های پمپاژ با اعتبار یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، مرحله چهارم احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، مرحله پنجم شامل اجرای خط انتقال به طول ۹.۶ کیلومتر و احداث راه دسترسی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و مرحله نهایی نیز شامل احداث مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی و اجرای خط انتقال آب به طول ۲.۳ کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال است.

کلنگ زنی آب شیرینکن چارک بندرلنگه

طرح بزرگ آبرسانی از دریای خلیج‌فارس به بستک کلنگ زنی شد

استاندار هرمزگان همچنین در این روز با سفر به شهرستان بندرلنگه کلنگ آب شیرینکن هشت هزار مترمکعبی بندرچارک را بر زمین زد که قرار است با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریالی در ساحل این شهر احداث شود.

دوستی ادامه داد: احداث آب شیرینکن در بندرچارک و انتقال آب شیرین‌سازی شده به شهرهای بستک، جناح و روستاهای پیرامونی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی در استان هرمزگان است که تاسیسات نمک‌زدایی و شیرین‌سازی آب دریا در چارک انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با احداث این آب شیرینکن جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شوند.

     

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها