رئیس مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت:

۹۷ درصد نسخه‌ها الکترونیکی تجویز می‌شود



رئیس مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت گفت: نرم افزار‌ها به ارتقای خدمات و بهبود مدیریت کمک می‌کندد و در حال حاضر ۹۷ درصد از نسخه نویسی‌ها به صورت الکترونیکی است.

به گزارش صبح ساحل، «مظهری»، رئیس مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت گفت: بر اساس قانون پرونده الکترونیک سلامت برای تمام افراد تشکیل شد تا سابقه بیماران در آن بارگذاری شود. معتقدم که نرم افزارها به کمک ارتقای خدمات و بهبود مدیریت خواهند آمد. الان ۹۷ درصد از نسخه نویسی ها به صورت الکترونیکی و سه درصد کاغذی است. 

مظهری ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ شرکت نرم افزاری در زمینه نوبت دهی بیمارستان ها در کشور وجود دارند و سرویس های لازم را در پرونده الکترونیک سلامت ارائه می دهند. 

وی افزود:  تمام شهروندان در سامانه طراحی شده توانسته تمام اطلاعات سلامت خود را دریافت خواهد کرد و در این سامانه امکان نوبت دهی الکترونیکی و ویزیت از راه دور ایجاد خواهد شد. 

رئیس مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت بیان کرد: مراقبت های مادران باردار، ابتلای افراد به بیماری های غیر واگیر همگی در پرونده الکترونیک خدمات سلامت بارگذاری و به ثبت می رسد. اطلاعات افراد در خصوص مراجعه سرپایی نیز در پرونده الکترونیک سلامت بارگذاری می شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت با یک حجم برذگی از درخواست ها برای الکترونیک شدن خدمات در حوزه سلامت مواجه هستیم. از سال ۷۴ موضوع الکترونیکی شدن خدمات حوزه سلامت به نصوص در بیمارستان ها مطرح شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها