اقامت نویسنده‌ها و شاعران در عربستان در سفری خلاقانه


نویسنده: عدنان نگاری

نگاهی به عرب نیوز
شاعران و نویسنده‌ها در عربستان سعودی سلسله نشست‌هایی را که توسط کمیسیون ادبیات، نشر و ترجمه وزارت فرهنگ برگزار شده است، تحسین کرده‌اند. از سال ۲۰۱۹، این کمیسیون میزبان نشست‌هایی برای شاعران و نویسندگان داخلی و بین‌المللی بوده که آخرین رویدادها در الجوف، العلا و بها برگزار شده است. این نشست‌ها شامل بحث‌های میزگرد و تور در مناطق منتخب، همراه با دوره‌هایی است که به کار و نوشتن اختصاص دارد.در خلال اعتکاف هفت تا ۱۰ روزه، نویسندگان و شاعران توسط یک مربی که در یک ژانر ادبی خاص متخصص است، همراهی می‌شوند. این کمیسیون همچنین میزبان اقامتگاه‌های بین‌المللی نویسندگان است که بیش از یک ماه در کشورهای منتخب در سراسر جهان ادامه دارد. عرب نیوز با برخی از کسانی که در عقب نشینی کمیسیون شرکت کرده‌اند صحبت کرد. طلال التویرقی شاعر که اخیراً از آفریقای جنوبی بازگشته است به عرب نیوز گفت:تجربه اقامتگاه‌های نویسنده بین المللی که توسط وزارت فرهنگ به نمایندگی از کمیسیون ادبیات، نشر و ترجمه به تصویب رسید، آرزوی همه افراد خلاق بود که به دنبال تکمیل پروژه‌های خلاقانه خود هستند. زمان کافی برای ما فراهم کرد و ما را قادر ساخت که فقط روی پروژه‌های نوشتاری خود تمرکز کرده و آنها را تکمیل کنیم، اما همچنین تمام شرایط لازم را ایجاد کرد که آن را از هر نظر به یک اقامتگاه خلاق سازنده تبدیل کرد.
وی افزود اقامت من در آفریقای جنوبی واقعا زیبا بود، زیرا با فرهنگ، آداب و رسوم، نویسندگان و مردم دوستانه این کشور آشنا شدم. همچنین باید آن‌ها را با فرهنگ و آداب و رسوم ما آشنا کنم. او افزود:ارزش واقعی اقامتگاه‌های خلاق به دستاوردهای هنرمندان در آن‌جا، همراه با تأثیر فرهنگی آن‌ها در کشورهایی است که از آن‌ها بازدید می‌کنند. 
علاوه بر این، این تجربیات تصویر درخشان پادشاهی را برجسته می‌کند که به افراد خلاق خود اهمیت می‌دهد و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند. محمد ابوشراره شاعر که در یک اعتکاف نیز شرکت داشت، به عرب نیوز گفت:هرگز فکر نمی‌کردم در یک ابتکار ادبی شرکت کنم که توجه کامل مرا به خود جلب کند، مانند اعتکاف نویسندگی، که توسط ‌ادبیات، نشر و نشر سازماندهی شده است. کمیسیون ترجمه در AlUla. تا زمانی که شعرم سروده نشود مدیون این تجربه الهام بخش خواهم بود.
     
استقبال نخست وزیر لهستان  ازوزیر حمل و نقل عربستان سعودی 
منبع: عرب‌نیوز 
مقام ارشد حمل و نقل پادشاهی سعودی در روز دوشنبه در حالی که وزیر عربستان سعودی برای یک سفر رسمی از این کشور اروپایی بازدید می‌کند، مورد استقبال نخست وزیر لهستان قرار گرفت. ماتئوش موراویسکی نخست وزیر از صالح الیاسر در لهستان استقبال کرد و در آن‌جا در مورد تعدادی از مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند. وزیر امور خارجه همچنین با آندری آدامچیک، وزیر زیرساخت و ساخت و ساز دیدار کرد و در مورد راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه حمل و نقل و خدمات لجستیک گفتگو کرد.الیاسر مختصری در مورد استراتژی ملی برای حمل و نقل و خدمات لجستیک و آن‌چه که مستلزم اهداف بلندپروازانه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری امیدوارکننده است که به تحکیم موقعیت عربستان سعودی به عنوان یک مرکز لجستیک جهانی کمک می‌کند، ارائه کرد. آدامچیک به هیئت سعودی در مورد برنامه‌های توسعه در زیرساخت‌ها و همه حوزه‌های حمل و نقل در لهستان توضیح داد. 
الیاسر همچنین از اداره کل راه‌ها و بزرگراه‌های ملی لهستان بازدید کرد. وی در جریان فعالیت‌های مرکز مدیریت ترافیک، آخرین فناوری‌های مورد استفاده، جنبه‌های فنی و مهندسی مدیریت ترافیک و مدیریت دارایی‌های جاده ای قرار گرفت.
نخست‌وزیر قطر با وزیر امورخارجه یمن دیدار کرد
منبع: گلف‌تایمز
شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه روز سه شنبه در دفتر دیوان عامری خود با دکتر احمد عوض بن مبارک وزیر امور خارجه و مهاجرین جمهوری یمن که به این کشور سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار روابط همکاری دو کشور به ویژه در پروژه‌های عمرانی و آخرین تحولات اوضاع یمن مورد بررسی قرار گرفت. نخست وزیر و وزیر امور خارجه بار دیگر تاکید کردند که تنها راه حل بحران یمن، مذاکره بین یمنی‌ها بر اساس نتایج گفتگوی ملی، ابتکار خلیج فارس و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲.۲۱۶ است. وی همچنین بر حمایت دائمی قطر از مردم یمن برای دستیابی به آرزوهای‌شان برای امنیت، ثبات و توسعه تاکید کرد.وی همچنین بر حمایت دائمی قطر از مردم یمن برای دستیابی به آرزوهایشان برای امنیت، ثبات و توسعه تاکید کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها