وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده هرمزگان؛ شناور‌های سبک از رفت و آمد‌های دریایی خودداری کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با تاثیر سامانه فصلی در مناطق دریایی هرمزگان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا می‌شود.

  

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر این سامانه سرعت باد در مناطق شرقی تنگه هرمز به ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر از تلاطم دریا در بنادر غربی کاسته خواهد شد، اما همچنان تنگه‌ی هرمز و دریای عمان تا صبح دوشنبه نسبتا مواج خواهد بود.

وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به مواج بودن دریا، شناور‌های سبک از رفت و آمد‌های دریایی در مناطقی، چون جاسک، قشم، هرمز، هنگام و لارک خودداری کرده و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرقی استان صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان از جمله منطقه بشاگرد رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: این هفته ناپایداری‌های عصرگاهی در ارتفاعات و مناطق مستعد استان ادامه دارد و توصیه می‌شود شهروندان از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی در ساعات بعدازظهر و شب خودداری کنند.

وی افزود: از لحاظ دمایی طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری با تاثیر باد‌های گرم و خشک در جنوب شرق کشور، در استان بویژه در مناطق شرقی افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها