رهایی محکوم به قصاص بعد از پنج سال در هرمزگان



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک محکوم به قصاص در استان با اجرای پویش مردمی «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» بعد از پنج سال بخشیده شد.

       

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز شنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: ایجاد صلح و سازش در شانزدهمین پرونده قصاص استان هرمزگان با تلاش اعضای شورای حل اختلاف در آستانه اربعین حسینی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در نتیجه اعزام هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان خراسان رضوی و پس از برگزاری نشست‌های متعدد با اولیای دم یک پرونده قتل عمد، خوشبختانه تلاش‌های اعضای هیئت صلح و سازش، موثر واقع شد و خانواده مقتول با عنایت به سیره اهل بیت(ع) و به عشق سیدالشهدا(ع)، ضمن اعلام بخشش و رضایت قطعی خود، به این زندانی فرصت زندگی دوباره بخشیدند.

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: این یازدهمین اعزام هیئت صلح و سازش شوراهای حل اختلاف هرمزگان به استان‌های دیگر است و پیش از این نیز اعضای این هیئت با سفر به ۱۰ استان کشور موفق به جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌های قصاص شده‌اند.

قهرمانی همچنین از فعالیت اعضای شعبه‌های شوراهای حل اختلاف این استان در ماه‌های محرم و صفر امسال برای اخذ رضایت از اولیای دم در راستای اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» نیز خبر داد و گفت: امیدواریم که اولیای دم در سایر پرونده‌های قصاص و طرفین دیگر پرونده‌های قضایی نیز به این پویش مردمی بپیوندند و با استفاده از این فرصت معنوی با خدا معامله کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها