۱۴۰ میلیون واحد انواع مکمل‌های غذایی و دارویی در هرمزگان توزیع شد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیون واحد انواع مکمل‌های غذایی و دارویی، بین شهروندان استان به ویژه دانش‌آموزان و در مناطق روستایی توزیع شد.

         

به گزارش صبح ساحل، دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (۱۲ شهریورماه) در تشریح این خبر، افزود: غلامعلی جاودان افزود: مکمل‌های غذایی یا دارویی شامل قطره‌های مولتی ویتامین، AD، قرص آهن، ویتامین D و کلسیم برای گروه‌های هدف دانش آموزان دختر و پسر، مادران باردار و کودکان خردسال است.

وی با بیان اینکه این مکمل‌ها هرساله توزیع می‌شود و امسال نیز در حال توزیع است، تصریح کرد: مصرف مکمل‌های دارویی که در رشد و نمو و سلامت فرد موثر است زیر نظر کارشناس بهداشت، استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: خانواده‌ها در تغذیه حتما از مواد غذایی مناسب مانند شیر، تخم مرغ، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل که سرشار از انواع ویتامین است، استفاده کنند.

جاودان اضافه کرد: به علت مراجعه دیرهنگام والدین برای غربالگری در سنین کودکی، متاسفانه برخی بیماری‌های مادرزادی مانند لب شکری، اوتیسم، اختلالات شنوایی، ژنتیک و ... دیر شناسایی می‌شود که در بزرگسالی عواقب جبران ناپذیری دارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع سلامت در مناطق روستایی و شهری مراجعه و خدمات رایگان دریافت کنند.

جاودان در پایان گفت: مراجعه زودهنگام سبب می‌شود درمان لازم برای کودک در سن مناسب و همچنین تامین تجهیزاتی مانند سمعک تا قبل از سن بلوغ، برای کودکان پیگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها