مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

جزییات تخفیف‌های بیمه‌ای / این افراد رایگان بیمه می‌شوند



مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، این سازمان را بزرگ‌ترین بیمه درمانی کشور خواند و جزئیات بیمه رایگان پنج دهک اول درآمدی و همچنین تخفیف‌های بیمه‌ای برای سایر دهک‌ها را تشریح کرد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدمهدی ناصحی»، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در تشریح اهم فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت در خدمات دهی به اقشار آسیب‌پذیر، با اشاره به اینکه بیمه سلامت یک بیمه فراگیر و بزرگترین بیمه درمانی کشور است، گفت: این بیمه به گروه‌های بسیاری از جمله روستاییان با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت، صندوق بیمه همگانی با حدود ۱۷ میلیون نفر، کارکنان دولت نزدیک به ۵/۵ میلیون نفر و سایر اقشار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، اتباع، خانواده شهدا و افراد مجهول الهویه خدمت رسانی می‌کند.

تخفیف حق بیمه برای دهک‌های ۶ تا ۹

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه توجه به اقشار کم درآمد جامعه در اولویت سازمان بیمه سلامت قرار دارد، افزود: در همین خصوص ۵ دهک اول جامعه به طور کامل و رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، ضمن اینکه برای دهک‌های بالاتر نیز تخفیف حق بیمه در نظر گرفته شده است. در مجموع ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در حوزه سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بیمه افراد به آن‌ها اطلاع داده شده، اضافه کرد: سامانه شهروندی و کد دستوری #۱۶۶۶* برای پیگیری بیمه افراد، تاریخ انقضاء و نوع بیمه افراد فعال بوده و پاسخگوی سوالات است.

  

پوشش ویژه ۱۰۷ بیماری پرهزینه

ناصحی ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر گسترش پوشش جمعیت بیمه‌ای، در بحث بیماران صعب العلاج ورود جدی شده و ۱۰۷ بیماری پرهزینه تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است، بخش بزرگی از خدمات نیز در سامانه‌ها واردشده و جای نگرانی برای این بیماران در خصوص پرداخت هزینه‌ها وجود ندارد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین درخصوص آخرین وضعیت پرداختی‌های این سازمان بیمه‌گر به مراکز طرف قرارداد، گفت: پرداختی‌ها به موسسات و مراکز درمانی از ۲ سال گذشته تقریبا به روز است.

   

وضعیت پوشش هزینه‌های درمان ناباروری

وی درخصوص پوشش هزینه های درمان ناباروری هم اظهار داشت: بحث جوانی جمعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیمه سلامت در سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این موضوع در نظر گرفته است، لذا ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه عمومی غیر دولتی در بخش‌های غیردولتی و در بخش دولتی ۹۰ درصد با تعرفه دولتی پرداخت می‌شود. ناصحی همچنین در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی به ایسنا گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی از ۳ سال گذشته اجرای این طرح را آغاز کرده و این طرح فواید بسیاری برای حوزه سلامت دارد؛ این طرح استقرار کامل پیدا کرده و شرایط قابل قبولی از این لحاظ وجود دارد. ضمن اینکه این طرح به کمک پروژه‌های مهمی از جمله دارویار و بیماران صعب‌العلاج آمده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها