راهپیمایی هشت کیلومتری جاماندگان اربعین در قشم برگزار می‌شود



رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: همزمان با اربعین حسینی و با حضور خیل عظیم عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌ الحسین(ع) مراسم پیاده روی جاماندگان در این شهرستان مرزی عصر (چهارشنبه پانزدهم شهریور ۱۴۰۲) در یک مسیر هشت کیلومتری انجام خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام غلامعلی کاظمی»، رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت:  همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، مراسم پیاده روی نمادین جاماندگان اربعین حسینی در شهر قشم برگزار می شود و جاماندگان از زیارت کربلا می توانند در این مراسم شرکت کنند.

وی ادامه داد: پیاده روی نمادین جاماندگان اربعین حسینی در قشم از میدان شهید سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی آغاز می شود و شرکت کنندگان با پای پیاده فاصله میدان سردار دلها را به سمت یادمان شهدای گمنام شهرک امام حسن مجتبی علیه السلام طولا را همگام با قدم های راهپیمایان حاضر در آیین اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا راهپیمایی خواهند کرد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قشم، هفت موکب ثابت برای پذیرایی از شرکت کنندگان در این مراسم برپا است و تا پایان زمان راهپیمایی به عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌ الحسین(ع) خدمت‌ رسانی می‌ کند.

حجت الاسلام کاظمی اضافه کرد: قرائت زیارت اربعین، عزاداری و سینه زنی و چهارپایه خوانی برخی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز است.

وی گفت: قشموندان و ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای شرکت در این مراسم می توانند فردا چهارشنبه پانزدهم شهریور ماه از ساعت ۱۶ عصر به میدان شهید سلیمانی مراجعه کنند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم افزود: مراسم سوگواری روز اربعین نیز ساعت ۱۰ صبح فردا (چهارشنبه) با راه اندازی دسته های عزاداری از مساجد علی ابن ابیطالب (ع)، امام حسین (ع)، امام حسن (ع)، امام رضا (ع) و صاحب الزمان (عج) شهر قشم به سمت امامزاده سید مظفر (ع) برگزار خواهد شد.

وی از تمام مردم عزادار قشم، هیات های مذهبی، پایگاه های بسیج، مساجد، نهادها و ارگان های انقلاب و همچنین اصحاب رسانه برای هر چه پُر شور تر شدن این مراسم دعوت کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها