تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی در هرمزگان



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز دوشنبه بیستم شهریور، ادامه فعالیت سامانه کم فشار فصلی در هرمزگان پیش بینی می‌شود.

   

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور افزود: این سامانه موجب افزایش سرعت باد در دریای عمان، تنگه هرمز و مواج شدن مناطق دریایی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وقوع ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان می‌شود.

وی با بیان اینکه آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز هم با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: بیشینه سرعت باد در این مناطق به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، به یک و نیم متر می‌رسد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها به ویژه در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت گیرد.

سی سی پور خاطرنشان کرد: ساعات بعدازظهر موقتاً از سرعت باد در جزایر غربی استان (کیش و لاوان) کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان، رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و تقویت نقطه‌ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش لحظه‌ای سرعت باد دور از انتظار نیست.

سی سی پور در پایان عنوان کرد: از نظر دمایی، نوسانات دما بین یک تا ۲ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها