پل خلیج فارس به دست چینی‌ها تکمیل خواهد شد



عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم از برگزاری جلسه‌ای با شرکت راه و جاده شیامن چین (Xiamen Roads and Bridges co) جهت تفاهم برای تکمیل پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، یاسر سلیمانی صبح امروز (۲۱ شهریورماه) با بیان این خبر، اظهارکرد: در حاشیه بیست و سومین رویداد بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین (CIFIT ۲۰۲۳) جلسه ای با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم، با قائم مقام و مدیران ارشد شرکت راه و جاده شیامن برگزار شد.

وی ادامه داد: این جلسه با توجه به ظرفیت های بالای فنی مهندسی کشور چین در احداث سازه های آبی و با توجه به مشابه بودن موقعیت جزیره شیامن در  استان فوجیان نسبت به جزیره قشم و سرزمین اصلی در استان هرمزگان و همچنین بهره گرفتن از تجربیات یکی از بزرگترین شرکت های ساخت سازه های آبی چین این نشست دایر شد.

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم افزود: این جلسه در راستای تکمیل پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (شامل توسعه بندر کاوه- جاده و راه آهن و احداث پل خلیج فارس) به عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی کریدور جنوب شمال کشور مذاکراتی صورت پذیرفت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی، همواره به عنوان یک ضرورت‌ جهت پیشرفت اقتصادی این منطقه در حوزه‌های گردشگری، نفتی و ترانزیتی جزیره قشم محسوب شده و یکی از مطالبات اصلی مردم جزیره قشم است.

براساس این گزارش، پروژه خلیج فارس ذیل طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس و شامل ۴ پروژه پل خلیج‌فارس، توسعه بندر کاوه، احداث ۴ لاین بزرگراه از بندر کاوه تا سرزمین اصلی و خط راه آهن بین سرزمین اصلی و جزیره قشم است که انجام تمامی پروژه‌ها وابسته به اتمام پروژه پل است.

گفتنی است؛ بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (CIFIT ۲۰۲۳) به‌ عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار می‌شود و منطقه آزاد قشم با بیش از ۹۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه های لجستیک، نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری را در این رویداد بین المللی حضور دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها