مدیر حمل و نقل عمومی کیش:

«تپسی» حاضر به پذیرش قواعد کیش نیست/ تاکنون هیچکدام از شرکت‌ تاکسی‌های اینترنتی اقدام به اخذ قرارداد برای فعالیت در جزیره نکرده‌اند



مدیر حمل و نقل عمومی کیش با بیان اینکه شرکت تاکسی اینترنتی تپسی حاضر به پذیرش شرایط منطقه آزاد نیست، گفت:‌ برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ مدیریت وقت حمل نقل عمومی جزیره کیش طی نامه‌ای رسمی به این شرکت خواستار ارائه طرح برای فعالیت در این جزیره شد، که متاسفانه تاکنون به پاسخی به آن داده نشده است.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی جهانی» روز دوشنبه با تاکید بر اینکه قواعد فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در جزیر کیش با سرزمین اصلی متفاوت است،‌ گفت:‌ در نامه‌ای به شماره ۸۳۴.۲.۴۳۰۱۳ در سال ۱۴۰۰ رسما از شرکت تپسی خواسته شده تا آن شرکت جهت فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی با نگرش به ساختار ترافیکی کیش، در قالب پروپوزال طرح خود را به اداره حمل و نقل عمومی این جزیره ارائه دهد که متاسفانه اقدامی نشده است.

«تپسی» حاضر به پذیرش قواعد کیش نیست/ اجازه هرج و مرج در سیستم حمل و نقل عمومی را نمی‌دهیم

وی با اعلام اینکه تمامی تاکسی‌های اینترنتی برای فعالیت در کیش باید با اداره حمل و نقل عمومی این جزیره قرارداد داشته باشند، افزود: متاسفانه تاکنون هیچکدام از شرکت‌ تاکسی‌های اینترنتی اقدام به اخذ قرارداد برای فعالیت در سطح جزیره نکرده‌اند.

مدیر حمل و نقل عمومی کیش ادامه داد: در جلسه شورای ترافیک ۲۰ دی ماه سال ۱۴۰۱، شرط اصلی فعالیت شرکت‌ تاکسی‌های اینترنتی در جزیره، اخذ قرارداد با سازمان منطقه آزاد اعلام و در همین راستا دادستانی کیش طی نامه‌ای به پلیس راهور و پلیس فتا خواستار برخورد با تاکسی‌های اینترنتی غیرمجاز در جزیره شد.

وی در پاسخ به اینکه « اگر هیچکدام از شرکت‌ تاکسی‌های اینترنتی اقدام به اخذ قرارداد برای فعالیت در سطح جزیره نکرده‌اند، پس چگونه هم اکنون اسنپ در جزیره فعالیت است و خدمات رسانی می‌کند؟» گفت: با وجود غیر مجاز بودن، هم اکنون تپسی نیز در سطح جزیره فعال است؛ اما شرکت اسنپ حدود ۲ سال پیش تفاهم نامه‌ای با سازمان منطقه آزاد داشته که طی آن ملزم به رعایت برخی قوانین شده است.

«جهانی» اضافه کرد:‌ به طور مثال نه تنها هیچ خودرویی با پلاک ملی سرزمین اصلی تحت عنوان اسنپ در جزیره کیش فعالیت نمی‌کند، بلکه این شرکت طبق تفام نامه امضا شده، اولویت سرویس دهی را به تاکسی‌های جزیره کیش اختصاص داده و اگر تا سه دقیقه تاکسی یافت نشود، سرویس خودکار به جست و جوی خودروی شخصی با پلاک منطقه آزاد می‌پردازد.

وی ادامه داد: اما طبق اسناد و مدارک موجود، شرکت تپسی شرایطی را رقم زده که حتی خودروها با پلاک ملی سرزمین اصلی نیز در سطح جزیره اقدام به مسافرکشی در قالب این شرکت می‌کنند که همین موضوع نه تنها مشکلاتی مختلفی را ایجاد می‌کند بلکه نارضایتی کیشوندان را نیز در پی داشته است.

مدیر حمل و نقل عمومی کیش با بیان اینکه به دلیل مباحث کسب و کار تاکنون ساز و کار سخت گیرانه‌ای برای جلوگیری از موضوع اتخاذ نشده است، اظهار کرد:‌ باید بپذیریم که جزیره کیش به عنوان یک مقصد گردشگری مهم، شرایط خاصی دارد؛ به دلیل جلوگیری از لطمه به جنبه امن بودن این جزیره که به آن شهره است، نه تنها نظارت دقیقی برای تاکسی‌ها و سیستم حمل و نقل انجام می‌شود، بلکه حتی حساسیت بر نوع پوشش راننده و تمیزی و نوع خودرو نیز مطرح است که باید تاکسی‌های اینترنتی با اخذ قرارداد رسما به آن پایبند باشند.

وی خاطر نشان کرد: اجازه نخواهیم داد تا حمل و نقل عمومی جزیره کیش به هرج و مرج کشیده شود و اصالت خود را از دست دهد.

گفتنی است؛ روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت «تپسی» هیچ درخواستی برای فعالیت در کیش نداشته است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: کلیه مراحل دریافت تقاضا تا مرحله پایانی صدور مجوزها در سازمان منطقه آزاد کیش به صورت سیستمی و از طریق سامانه BIZ.KISH.IR صورت می‌پذیرد که شرکت یاد شده تاکنون هیچ درخواستی در سامانه مربوطه ثبت نکرده است؛ بدیهی است تا زمانی که درخواستی برای صدور مجوز فعالت تپ‌سی در جزیره صورت نگرفته، مجوزی هم صادر نشده است.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در این اطلاعیه اعلام کرده است: ضمن دعوت از شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی برای فعالیت در جزیره‌ زیبای کیش، متذکر می‌شویم که هیاهوی مجازی نمی‌تواند جایگزین فرآیندهای قانونی شود.

 شرکت تاکسی اینترنتی «تپسی» از سازمان منطقه آزاد کیش به دلیل رفتار تبعیض آمیز در برابر شرکت‌های تاکسی اینترنتی به شورای رقابت شکایت کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها