معاون بهداشت وزیر بهداشت:

طرح ملی کنترل فشار خون و دیابت اجرا می‌شود/ ۴۰ درصد از بیماری‌های غیر واگیر مربوط به مشکلات قلبی و عروقی است



معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: طرح غربالگری دیابت و فشار خون از چند روز آینده برای بالای سنین ۲۰ سال اجرا می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «حسین فرشیدی»، معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست خبری روز جهانی سالمند گفت:  سالمندی بالغ بر ۲۵ درصد از جمعیت کشور را شامل می شود. امید به زندگی و طول عمر افزایش داده شده اما سلامت سالمندان مسئله مهمی است.  

وی افزود: براساس یک طرح دوره دو ساله رشته سالمند یاری در دانشگاه ها آموزش داده می شود. قصد داریم افرادی را  آموزش داده تا به عنوان سالمند یار خدمات را ارائه بدهند. 

فرشیدی ادامه داد: بیشتر موارد منجر به بروز عارضه قلبی قابل پیشگیری خواهد بود. آلودگی هوا،  تصادفات قابل پیشگیری است. ۴۰ درصد از  بیماری‌های غیر واگیر مربوط به مشکلات قلبی و عروقی است. بیمار قلبی هزینه زیادی را در بر خواهد داشت. 

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: پنج وعده میوه قبل از غذا برای سلامتی بدن مفید است. تغذیه و فعالیت بدنی مناسب از بروز بیماری های چاقی،  دیابت،  قلبی و عروق و فشار خون همچنین سرطان ها پیشگیری می کند. 

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۴ درصد از کل جمعیت  و دو درصد از بانوان استعمال دخانیات دارند. 

فرشیدی بیان کرد: در طرح سلامت خانواده غربالگری افراد انجام می شود و پیگیری بیماران با جدیت بیشتر انجام خواهد شد و قصد داریم که غربالگری قلبی و سرطان را انجام دهیم.  طرح غربالگری دیابت و فشار خون  در چند روز آینده برای سنین بالای ۲۰ سال اجرا می شود.  الان ۳۱ درصد از جمعیت  سن بالای ۳۰سال مبتلا به پر فشاری خون هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها