نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

وجود ۱۲هزار زوج نابارور در استان نگران‌کننده است



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به وجود ۱۲ هزار زوج نابارور، گفت: این آمار ناباوری در استان نگران کننده است و کسانی که زوج‌های نابارور می‌شناسند آن‌ها را به موسسه خدمات درمانی ناباوری بسیجیان معرفی کنند.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده»، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های این هفته بندرعباس با بیان اینکه برنامه جوانی جمعیت و فرزندآوری جزو اولویت مهم کشور است، افزود: این میزان ناباروری در هرمزگان نگران کننده است و نیازمند مداخله جدی برای شناسایی و برطرف شدن مشکلات این زوج‌ها با کمک موسسه‌های خدمات رسان درمانی در استان هستیم.

وی در ادامه به روز جهانی کودک اشاره کرد و ادامه داد: مهدکودک‌ها تنها یک مرکز خدماتی نیستند، بلکه یک مرکز آموزش و پرورش با زبان کودکانه است که در معرض خطر سند ۲۰۳۰ قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از سند ۲۰۳۰ به عنوان سند خفت و خواری یک جامعه یاد کرد که روزنه اصلی این سند مهدکودک‌ها بودند تا از این سرمایه‌های گرانبهای جامعه ما برای دشمن سرباز بسازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی کودکان به عنوان آینده‌سازان این کشور گفت: باید بر روی مهدکودک‌ها نظارت بیشتری انجام شود.

لزوم برخورد جدی با سرقت‌های خُرد

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به هفته فراجا اشاره و بیان کرد: ایران کشور امنی است و باید قدردان این امنیت و نیروهای انتظامی و امنیتی خود باشیم که خالصانه در راه امنیت جانفشانی می‌کنند.

وی ضمن توصیه به مردم برای همکاری با نیروهای انتظامی و ماموران امنیتی، بر برخورد جدی و تدبیرهای لازم با سرقت‌های خُرد در استان هرمزگان که عمده آن‌ها از سوی معتادان و افراد ناهنجار انجام می‌شود، تاکید کرد.

سپاه و ارتش ۲ بازوی امنیت ساز هستند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین به روز نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه و ارتش مظهر قدرت، شوکت، عظمت و ۲ بازوی قدرتمند فرماندهی کل قوا و امنیت ساز برای کشور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه مقدمات قدرتمندانه حضور نیروی دریایی در قطب جنوب درحال آماده‌سازی است، تصریح کرد: هرجا مردم دچار گرفتاری و مشکلات می‌شوند این نیروهای سپاه و بسیجی ما هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن وارد میدان شده و به داد مردم می‌رسند؛ بنابراین رمز دشمنی آمریکا با سپاه در همین مردم‌داری این نهاد مقدس است.

نیازمند وقف مشارکتی هستیم

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در راستای صیانت از موقوفات، وقف باید در مسیر نیت واقف باشد، گفت: موقوفات در این استان در مسیر نیازهای واقعی مردم نیست درحالی که در حوزه‌های عمومی و عامه از جمله ازدواج، غدیر و پژوهش‌های علمی نیازمند وقف مشارکتی هستیم.

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی خطبه‌های امروز به مساله کم‌آبی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم این استان در کنار دریا هستند اما هنوز بخش‌هایی از این استان با مشکلات جدی کم‌آبی مواجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مشکلات کم‌آبی، خشکسالی‌ و آب شرب مردم این استان را محصول سال‌ها بی‌توجهی دانست و یادآور شد: موضوع آب شرب مردم از واجبات فوری است و تاخیر در آن قابل قبول نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها