در سومین روز از هفته ناجا؛

20 تن انواع مواد مخدر در هرمزگان امحا شد



امروز صبح بالغ بر 20تن انواع مواد مخدر با حضور جمعی از مسئولین استان در ابتدای شهر بندرعباس امحاء شد.

به گزارش صبح ساحل، «سردار علی‌اکبر جاویدان»، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم بابیان اینکه در 6 ماه نخست  امسال ۳۰ تن مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شد که ۴ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است افزود: در این مدت 7 تن مواد مخدر نیز توسط سایر نهادها و سازمان‌های مسئولیت مقابله‌ای مانند مرزبانی ، سپاه و ...نیز کشف شد.

وی از دستگیری 2هزار نفر خرده‌فروش و قاچاقچی، انهدام  34 باند مواد مخدر، توقیف 380دستگاه خودرو،   ۱۵۵ باب واحد مسکونی از قاچاقچیان و جمع‌آوری حدود 6 هزار معتاد متجاهر و انتقال به مراکز ترک اعتیاد در این بازه زمانی خبر داد .سردار جاویدان با اشاره به اینکه هرمزگان را در ضربه زدن به اموال و دارایی‌های قاچاقچیان مواد مخدر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: در این 6 ماهه گذشته از سال  بالغ‌بر یک هزار و 364میلیارد تومان ارزش کالای کشف‌شده  و یا  اموال ضبط ‌شده از قاچاقچیان به ثبت رسیده است. فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: امسال پنج مأمور پلیس شهید شدند که 3 نفر آن‌ها درراه مبارزه با مواد مخدر به جانشان را از دست دادند.سردار جاویدان افزود:یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مأموریت انتظامی  کشور در استان‌های مرزی به‌خصوص استان هرمزگان به علت هم‌جواری با  استان سیستان و بلوچستان مبارزه با مواد مخدر است. وی با تأکید بر اینکه مواد مخدر پدیده‌ای خطرناک و بلای خانمان‌سوزی است که باید به جد با آن مبارزه کرد و از هر راهکار و روشی برای ریشه‌کن کردن آن پیوسته مبارزه نمود افزود:  راه اصلی مبارزه با مواد مخدر اشتغال است؛ باید در کمپ‌های ترک اعتیاد افراد را مشغول به کارکنیم چراکه هر یک از این افراد بعد از خروج از کمپ اگر بیکار بمانند، مجدداً به سمت اعتیاد به مواد مخدر می‌روند. سردار جاویدان بیشترین کشفیات مواد مخدر در این مدت تریاک، حشیش، شیشه ،هرویین و قرص‌های روان‌گردان اعلام کرد.

 

در حاشیه این آیین از خانواده شهید سعید مریدی، فرمانده شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان، خانواده شهید مسعود پرکاس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مرزبانی هرمزگان، خانواده شهید علی اصغر حیدری و جانباز مبارزه با مواد مخدر سرهنگ سالارنسب تجلیل شد.



 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها