مجوز واردات ۳۰ میلیون قوطی شیرخشک به کشور صادر شد



به منظور تنظیم بازار و نیاز فوری شیرخشک در کشور، دولت مجوز واردات ۳۰ میلیون قوطی شیرخشک را صادر کرد.

    
    
به گزارش صبح ساحل، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بردسکن گفت: این تعداد قوطی شیرخشک با هدف تنظیم بازار وارد می‌شود و به این معنا نیست که تولید شیر خشک در کشور مغفول باقی بماند.

سلمان اسحاقی افزود: چهار شرکت تولید شیرخشک در کشور فعالیت دارند که در این رابطه وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مکلف شده‌اند نسبت به تامین ارز نیمایی برای واردات مواد اولیه شیرخشک، با این شرکت‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا شیرخشک هم در داخل تولید کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سه حوزه شیر خشک، دارو و واکسن آنفلوانزا، توصیه‌های لازم را به وزارت بهداشت اعلام کرده است، افزود: این کمیسیون مصوبه‌ای دارد مبنی بر اینکه وزارت بهداشت از زیرساخت‌های موجود در کشور که در زمان تولید واکسن کرونا استفاده کرده و خودکفا شده بود، برای تولید واکسن آنفلوانزا و حتی حوزه سرم سازی استفاده کند و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد. 

این مسئول ادامه داد: استانداران مکلف شده‌اند نسبت به ذخیره دارویی خود از جمله واکسن آنفلوانزا ظرف یک هفته با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقدام و گزارش آن را به وزارت بهداشت اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه کمبود پزشک را یک مشکل کشوری اعلام کرد و افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اخیراً مصوبه‌ای داشته مبنی بر اینکه وزارت بهداشت ۲۰ درصد ظرفیت جذب پزشک را افزایش دهد و حتی این قانون هم بود که پزشکان سه برابر دوران تحصیل خود را در مناطق محروم خدمت کنند که این مهم باعث بی‌انگیزه شدن پزشکان شده بود و کمیسیون بهداشت و درمان این قانون را اصلاح کرد و مقرر شد، ۱.۵ برابر دوران تحصیل خود را می‌توانند در مناطق محروم حضور پیدا کنند.

این نماینده بیان کرد: تا اجرایی شدن این مصوبه، مشوق‌هایی را برای پزشکان متخصص در مناطق محروم گذاشته‌ایم که دولت در قالب حق بیمه‌ای در زمان موعد پرداخت کند. تند.

اسحاقی به موضوع زیرمیزی برخی از پزشکان هم اشاره کرد و افزود: کمیسیون بهداشت و درمان نمی‌تواند به صورت رسمی به این موضوع ورود پیدا کند، ولی خوشبختانه وزارت بهداشت ظرفیت بازرسی و نهاد‌های نظارتی را در این حوزه فعال کرده است و اگر در قانون مشوق‌هایی برای پزشکان دیده شود، می‌توانیم موضوع زیرمیزی پزشکان را به صفر برسانیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها