۲۵۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند



رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند، درباره مطالبات مالی و حقوقی معلمان این مدارس گفت: بعضا گرچه حقوق ماهیانه معلمان مدارس غیر دولتی به آنها پرداخت می شود اما در خفا این پول‌ها از معلمان گرفته می‌شود که از طریق سازمان تامین اجتماعی پیگیر این امر هستیم.

به گزارش صبح ساحل، «احمد محمودزاده»، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه غیردولتی همچنین حدود ۳۵۰۰ مدرسه هیات امنایی در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  نزدیک به ۴.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: حدود ۲۵۰ هزار معلم، مدیر و عوامل اجرایی در مدارس غیردولتی و  ۱۲۰ هزار نیرو در مراکز آموزشگاهی مشغول خدمت هستند.

محمودزاده افزود: در سال گذشته بیش از ١٧۶ هزار نفر در طرح توانمند سازی معلمان مدارس غیردولتی شرکت کردند. این طرح منجر به صلاحیت ایفای نقش معلمی در مدارس غیردولتی می‌شود.

او اظهار کرد: برای برخی مدارس غیردولتی از جهت پرداخت کامل حق و حقوق معلمان طبق قانون کار افزایش شهریه داشتیم و موسسان با توجه به افزایش شهریه‌ای که داشتیم باید حق و حقوق قانون کار معلمان را پرداخت کنند.

محمودزاده افزود: ما با همکاری سازمان تامین اجتماعی درصدد هستیم تا مشکل معلمانی که  ۴۴ ساعت در مدارس حضور دارند اما نصف این میزان بیمه می شوند، را برطرف کنیم. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش توصیه کرد: برخی از مراکز آموزشی مجوزهای لازم را ندارند در همین راستا از والدین درخواست می‌کنم هنگام ثبت نام برای کلاس تقویتی و کنکور و آموزشگاه زبان به بحث مجوز آن مرکز و مجموعه دقت و با دیدن مجوز قانونی از آموزش و پرورش، دانش آموزان را  ثبت نام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها