هشدار زرد برای روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده:

پیش‌بینی باران برای بستک، بشاگرد، رودان، حاجی‌آباد و نوار ساحلی هرمزگان


نویسنده: سامیه طهورنیان

سازمان هواشناسی هرمزگان با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج، بارش باران و تگرگ در سواحل استان هرمزگان به‌ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز از روز پنج‌شنبه 27 مهر تا بعدازظهر یک‌شنبه 30 مهر خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و بر اساس آخرین بولتن پیش‌بینی جوی سازمان هواشناسی استان هرمزگان، پیش‌بینی باران برای بستک، بشاگرد، رودان و حاجی‌آباد و نوار ساحلی هرمزگان و هشدار زرد جوی از صبح پنج‌شنبه 27 مهر تا اواخر وقت یک‌شنبه 30 مهر در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس، مناطق ساحلی استان هرمزگان است.

براثر این مخاطره‌جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی اعلام کرد: تردد شناورهای سبک به‌ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز بااحتیاط صورت بگیرد و از فعالیت‌های تفریحی و شنا به‌ویژه در سواحل جاسک، سیریک، هرمز، بندرعباس، قشم، لارک و هنگام خودداری شود.

هواشناسی از مردم خواست تا در روزهای شنبه و یکشنبه از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات استان به‌شدت خودداری کنند.

همچنین اعلام شد: کشاورزان تمهیدات لازم برای گلخانه‌ها، و سالن‌های پرورشی در برابر رگبار و باران - عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها - تنظیم دما و نور گلخانه‌ها با توجه به افزایش رطوبت و کمبود تابش انجام دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها