هواشناسی هرمزگان:

پیش بینی بارندگی‌های رگباری در نیمه شرقی استان



اداره کل هواشناسی استان هرمزگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تقویت سامانه بارشی و پیش بینی بارندگی‌های رگباری در نیمه شرقی استان، خطر سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می شود.

  

به گزارش صبح ساحل، طبق تحلیل نقشه های هواشناسی روز جاری، در ساعت های بعدازظهر و شب تقویت ناپایداری های جوی و دریایی در استان پیش بینی می شود.

همچنین در ساعت های ابتدایی صبح در سواحل و جزایر استان مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی پیش بینی می شود.

افزایش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد اما شرایط برای رفت و آمدهای دریایی در خلیج فارس مساعد است.

در ساعت های بعدازظهر و شب در سطح استان هرمزگان، به ویژه نیمه شرقی استان و بلندی ها، همچنین برخی سواحل، رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تُندباد لحظه ای پیش بینی می‌شود.

با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارش ها در نیمه شرقی استان هرمزگان همچنین نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان از مقادیر بالاتری برخوردار خواهد بود و سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیلها نیز خواهد شد.

توصیه می شود شهروندان از رفتن به مناطق مرتفع و آمد و شد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، خودداری و تردد جاده ای در مناطق شرقی استان با تمهیدات لازم صورت گیرد.

علاوه بر افزایش باد جنوب شرقی، احتمال رگبار پراکنده باران و افزایش لحظه ای سرعت باد و گرد و غبار نیز در محدوده دریای عمان و تنگه هرمز دور از انتظار نیست، از این رو توصیه می شود رفت و آمد شناورها به ویژه سبک و صیادی با احتیاط های لازم صورت گیرد.

به لحاظ دمایی، نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها