شناورهای سبک و صیادی در تنگه هرمز با احتیاط رفت و آمد کنند/ وقوع رگبار پراکنده باران در مناطق مرکزی هرمزگان



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با پیش بینی افزایش وزش بادهای جنوب شرقی بر روی تنگه هرمز و دریای عمان برای امروز (یکشنبه) توصیه کرد رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی در این مناطق با احتیاط انجام شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی جزیره قشم روز یکشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: طبق تحلیل نقشه های هواشناسی در ساعت های ابتدایی صبح در سواحل و جزایر استان مه رقیق صبحگاهی، در طول روز وزش بادهای جنوب شرقی برروی مناطق دریایی و در ساعت های بعدازظهر در بلندی ها و برخی نقاط مرکزی استان و تنگه هرمز، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: مه رقیق صبحگاهی و کاهش دید افقی در ساعت های صبحگاهی و وزش باد و غبار محلی در طول روز پدیده غالب سواحل و جزایر استان هرمزگان است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: همچنین در ساعت های صبح تا ظهر در مناطق مرکزی استان هرمزگان و تنگه هرمز وقوع رگبار پراکنده باران محتمل خواهد بود.

کاملی دیرستانی گفت: در ساعت های بعدازظهر نیز در بلندی‌های استان (به ویژه ارتفاعات شرقی)، برخی نقاط مرکزی و تنگه هرمز، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد گاه گرد و غبار پیش‌ بینی می‌شود و طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: از این رو توصیه می شود شهروندان و هم استانی ها از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرد: به لحاظ دمایی، نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۶ درجه و ۹۲ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۸۱ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها